تلفن سایت

تغییرات در نمای ساختمان

تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۵

تغییرات در نمای ساختمان

یکی دیگر از مسائل و مشکلاتی که اکثر آپارتمان نشینها با آن مواجه هستند اینکه بعضی از همسایگان به طور مثال با نصب طناب جلوی پنجره آپارتمان که مشرف به در ورودی و حیاط ساختمان است لباسهایی را که شسته اند برای خشک شدن روی این طناب آویزان می کنند که نمای ساختمان را نامناسب می کنند و متأسفانه به تذکر مدیر ساختمان نیز توجهی ندارند.         

قانون با این موارد چنین برخورد می کند:

مالکین آپارتمانها در استفاده از قسمتهای اختصاصی خود هیچ محدودیتی ندارند مگر اینکه قسمتهای مشترک ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد.

البته درها و پنجره در صورتی جزو قسمتهای مشترک است که خارج از قسمتهای اختصاصی واقع شده باشد، نمای خارجی ساختمان از قسمتهای اشتراکی است که حفظ آن از نظر ظاهر و زیبایی بر عهده کلیه شرکا است و هیچ یک از ساکنان یا مالکان آپارتمان نمی توانند در نمای ساختمان تصرفاتی کنند که موجب تغییر آن شود. بخصوص اینکه این تصرفات یا تغییرات در مرئی و منظر عمومی باشد. بنابراین با توجه به اینکه مطابق ماده ۹ قانون تملک آپارتمانها هیچ یک از مالکین حق ندارند بدون موافقت اکثریت مالکین تغییراتی در محل یا شکل در یا سردر یا نمای خارجی در قسمت اختصاصی خود که در مرئی و منظر باشد، بدهد، استفاده ساکنین آپارتمان مورد نظر از رخت آویز غیرمتعارف که موجب نازیبا شدن نمای ساختمان شود ممنوع است.

مدیران ساختمان می توانند با ارسال اظهارنامه به استفاده کنندگان این آپارتمان اخطار کنند که ظرف ده روز از ابلاغ اظهارنامه نسبت به اعاده وضعیت سابق و استفاده از رخت آویز مناسب و متعارف اقدام نمایند و در صورت عدم اقدام ساکنین و بی توجهی به درخواست مدیران، ازطریق مراجعه به دادگستری رفع اینگونه تصرفات واعاده وضع سابق را درخواست کنند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت