تلفن سایت

پرداخت پول انصرافی های مسکن مهر پرند

تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۱

مدیر عامل شهر پرند :
پول انصرافی‌های مسکن مهرپرند پرداخت می‌شود/احتمال تغییر آئین‌نامه اجرایی

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه برای پرداخت پول به انصرافی های مسکن مهر مشکلی نیست، گفت: حل موضوع متقاضیان مسکن مهری که به خاطر اخذ تسهیلات یارانه‌ای فرم «ج» آنها قرمز شده نیازمند تغییر آئین نامه اجرایی است.

خبرگزاری فارس: پول انصرافی‌های مسکن مهرپرند پرداخت می‌شود/احتمال تغییر آئین‌نامه اجرایی

سعید صابونی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل متقاضیان مسکن مهر که پرونده آنها مسدود شده و دولت پول واریزی آنها را برداشت کرده است، افزود: متقاضیانی که واحدهای مسکونی مهر را تحویل گرفته‌اند بدانند در آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی تاکید شده که اول باید سابقه مالکیت از سال 84 نداشته باشند و دیگر اینکه از تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه موضوع اخذ تسهیلات به تازگی با بانک مسکن لینک شده، قرار است وزیر راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری کند تا ببینیم چه می‌شود.

صابونی تصریح کرد:اما به هر حال اگر بخواهیم این موضوع به جایی برسد باید آئین‌نامه اجرایی تغییر کند.

مدیرعامل شهر جدید پرند ادامه داد:در ارتباط با این موضوع یا باید آئین‌نامه اجرایی تغییر کند و یا اینکه پول‌ها به افراد متقاضی بازگردد.

وی اضافه کرد:چون زمانی که ثبت‌نام مسکن مهر انجام می شد یک قسم‌نامه از افراد متقاضی دریافت می شد که خانه نداشته و از تسهیلات یارانه‌دار استفاده نکرده باشند، حال با توجه به اینکه متقاضی مسکن مهر صاحب مسکن شده است به همین دلیل باید برای آن یک تصمیم کشوری گرفته شود، اما فعلا برای آن تصمیمی گرفته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که این مشکل ظاهرا تنها مربوط به شهر پرند نبوده است، گفت: با سامانه بانک مسکن اخیرا لینک شده‌ایم و این موضوع مربوط به کل کشور بوده و باید یک تصمیم کلی برای آن گرفته شود.

*برای پرداخت پول به انصرافی های مسکن مهر مشکلی نیست

صابونی گفت: پول متقاضی مسکن مهر در دست دولت است و از بابت پرداخت پول‌‌ها مشکلی نیست، نیازی هم به جایگزین کردن فرد دیگری برای رسیدن به پولشان نیست.

وی ادامه داد: نزدیک به 115 هزار نفر در پرند ثبت‌نام کرده‌اند و احتمال می‌رود 20 هزار نفر ریزش داشته باشد و آنهایی که درخواست پول خود را دارند باید انصراف بدهند.

 برخی متقاضیانی که در مسکن مهر پرند و دیگر شهرها از ماه‌ها بلکه بیش از یک سال پیش پس از تائید صلاحیت نهایی توسط دولت ثبت نام کرده و پس از تعیین پروژه و امضای قرارداد، آورده خود را واریز کرده‌اند و قرارداد آنها نیز تائید نهایی شده بود، به تازگی متوجه شده‌اند که بعد از گذشت چند ماه از واریز آورده، پرونده آنها به دلایل مختلف مسدود شده و در عین حال از حسابهای آنها برداشت شده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت