تلفن سایت

ورود مسکن به دوره پیش رونق

تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

ورود مسکن به دوره پیش رونق

مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن با تاکید بر ورود بازار مسکن به دوره پیش رونق گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم سال، حجم معامله های خرید و فروش در بازار مسکن افزایش جدی و مسکن برای ورود به وضعیت رونق آمادگی یابد. با توجه به کاهش پروانه های ساختمانی طی چند سال گذشته، فضا برای فعالیت دوباره سرمایه گذاران این حوزه فراهم است.

سلطان محمدی با بیان اهمیت کاهش نرخ سود بانکی در بخش های سپرده و تسهیلات اظهار کرد: این سیاست پولی و بانکی در نهایت منجر به رونق بازار مسکن می شود.

وی ادامه داد: عوامل بنیادی برای خروج بازار مسکن از رکود وجود دارد. براساس این عوامل بنیادی، پیش بینی می شود زمان ورود به رونق نزدیک باشد و نشانه هایی که تا به امروز در بازار مشاهده شده حاکی از افزایش معامله های مسکن و تزریق منابع به این بازار است.

این کارشناس اقتصاد مسکن در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا امکان ورود به دوره رونق بدون افزایش قیمت در بازار مسکن وجود دارد، گفت: به طور قطع برای یک دوره کوتاه امکان خروج غیرتورمی از رکود مسکن وجود دارد اما برای مدت زمان طولانی این احتمال بسیار بعید است.

وی با بیان اینکه همواره در بازار مسکن پس از دوره رکود و کاهش قیمت با دوره رونق و افزایش قیمت مواجه هستیم ولی در صورت ثبات اقتصادی و تداوم روند کاهشی نرخ تورم، در دوره رونق شیب افزایش قیمت، آرام خواهد بود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت