تلفن سایت

۳۶۰۰ میلیارد ریال جرایم واحدهای صنعتی کشور بخشیده می شود

تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۵

وزير صنعت:

3600 میلیارد ریال جرایم واحدهای صنعتی کشور بخشیده می شود.

به گزارش ایرنا علی یزدانی شامگاه سه شنبه در بیست وهفتمین اجلاس سراسری رئیسان خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در سنندج افزود: براساس دستورالعمل بخشودگی جرایم و درقالب طرح رونق، 90 درصد جرایم واحدهای صنعتی که طبق بررسی ها میزان آن حدود سه هزار و 600 میلیارد ریال است، بخشیده می شود.
وی ادامه داد: طرح رونق از مرداد سال جاری شروع می شود و واحدهای صنعتی که دارای جرایم باشند برای بخشودگی به بانک ها معرفی خواهند شد.
وی اظهارکرد: تاکنون 32 هزار و 590 واحد صنعتی کوچک در کشور برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده و پرونده هشت هزار و 290 واحد دیگر نیز در کارگروه موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه اکنون 88 هزار و 352 واحد صنعتی در کشور پروانه بهره برداری دارند؛ افزود: از این تعداد 80 هزار و 467 واحد صنایع کوچک و چهار هزار و 362 واحد متوسط هستند و در مجموع 96 درصد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون نفر در بخش صنایع کوچک اشتغال دارند و تولیدات این واحدها 16.8 درصد کل ارزش افزوده و 10 درصد صادرات کشور را تشکیل می دهند.
یزدانی با اشاره به وجود 37 هزار و 583 واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اظهار کرد: 34 هزار و 952 واحد از این تعداد را صنایع کوچک و مابقی را صنایع متوسط و بزرگ تشکیل می دهند.
معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به طرح های صنعتی در حال ساخت در کل کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 98 هزار و 579 واحد در حال ساخت در کشور وجود دارد که دو هزار و 70 مورد آن مربوط به کردستان است.
به گفته وی با پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی که انجام شده تا پایان سال جاری 9 هزار و 222 طرح در سطح کشور باید به چرخه تولید و اشتغال برسد که سهم استان کردستان از این میزان 121 طرح است.
وی با بیان اینکه هزار و 502 واحد صنعتی در تملک بانک ها قرار دارند گفت: هزار و 100 واحد از این تعداد در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند و 75 درصد از این تعداد فعال و 25 درصد غیر فعال هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده 590 واحد صنعتی دیگر نیز از سوی بانک های عامل به دلیل بدهی های مالی برای تملیک واحد نامه دریافت کردند.
وی در ادامه به کارگروه های برگزار شده در استان های کشور اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی این کارگروه ها در سطح کشور حمایت از واحدهایی است که محصولات تولیدی آنها دارای بازارهای داخلی و صادراتی است.
به گفته وی کارگاه هایی مورد حمایت کارگروه رفع موانع تولید قرار می گیرند که دارای مجوز معتبر از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باشند.
او گفت: مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ استان های مختلف کشور در کارگروه ملی رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هم اکنون 950 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد افزود: در 870 شهرک و نواحی صنعتی کشور به میزان 136 هزار هکتار زمین در اختیار صاحبان صنایع قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در 9 استان مختلف کشور شهرک های فناوری دایر شده و این قابلیت برای سایر استان های دیگر کشور نیز فراهم شده و 9 منطقه ویژه اقتصادی در استان های مختلف وجود دارد.
بیست و هفتمین اجلاس سراسری روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور به مدت دو روز و روزهای 29 و 30 تیر در سنندج در حال برگزاری است.
در این اجلاس که یکی از بزرگترین همایش های خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور است، برخی مدیران ارشد بخش های دولتی و خصوصی از جمله قائم مقام و معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن وکشاورزی ایران، تنی چند از روسای اتاق های بازرگانی کشور، کارشناسان اقتصادی و روسا و دبیران خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها و همچنین صنعتگران و معدنکاران استان کردستان حضور دارند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت