تلفن سایت

در بازار فولاد چه می‌گذرد؟

تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۵

در بازار فولاد چه می‌گذرد؟

امید به بهبود معاملات بازار ورق پیش‌ قراول

پس از پایان یافتن ماه رمضان و اتمام تعطیلات عید فطر و همچنین بازگشت فعالان بازار فولاد بر سر کارهای خود ، هم اکنون بازگشایی بازار فولاد با افزایش امید به بهبود معاملات همراه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از 3 هفته رکود در بازار فولاد و عقب نشینی محسوس خریداران و تضعیف تقاضا ، هم اکنون زمان آن فرارسیده تا تقاضای سرکوب شده در هفته های اخیر باز هم به بازار فولاد بازگشته تا شرایط بهتری را پیش روی بازار شاهد باشیم.

کاهش پیشنهاد قیمت‌ها و محدودشدن لیست های فروش مخصوصاً برای شمش، افزایش قیمت قراضه، عقب نشینی آرام و کجدار و مریز قیمت‌ها در هفته های اخیر، فرارسیدن روزهای گرم سال و افزایش انتظاری تقاضا در این ایام، قیمت های جذاب فعلی، ترس بازار از رشد مجدد بهای دلار، فرارسیدن زمان تزریق بودجه‌های دولتی و ایجاد ذهنیت افزایش قیمت ها مواردی است که هم اکنون سمت و سوی بازار فولاد را تعیین می‌کند.

این در حالی است که حجم معاملات در بازار میلگرد و تیرآهن محدود بوده و افت ناچیز برخی از قیمت ها را می‌توان تنها به دلیل ضعف تقاضا در اولین روز آغاز به کار بازار دانست. از سوی دیگر از هم اکنون می توان به افزایش جذابیت سفته بازی در بازار فولاد امیدوار بود. یعنی معاملات بین فعالان بازار می تواند نقش موتور محرکی برای بهبود بازار را ایجاد کرده که به تقویت حجم معاملات در کل منجر خواهد شد.

در خصوص بازار ورق نیز شاهد افزایش قیمت ها هستیم هرچند که این رشد نرخ از هفته گذشته به دلیل ضعف عرضه‌ها آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است. با توجه به این شرایط می توان بازار ورق را پیش قراول بهبود بازار به شمار آورد. با توجه به کاهش قیمت ورق در هفته های اخیر، رشد بهای این کالا حالت بازگشت به وضعیتی متعادل را در پیش گرفته است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت