تلفن سایت

فولاد تنی به آب زد و سنگ آهن به زندگی بازگشت

تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۵

فولاد تنی به آب زد و سنگ آهن به زندگی بازگشت

قیمت سنگ آهن در پایان ساعات کاری روز چهارشنبه مانند حرکت برگشتی فنر به زندگی بازگشت و بالاترین افزایش را در طول دو هفته از خود به ثبت رساند.

متال بولتن: قیمت شاخص سنگ آهن 62 درصد ریز دانه با 2.79 درصد افزایش به 52.29 دلار به ازای هر تن رسید که این میزان بالاترین سطح از 13 ژوئن است.

همچنین عملکرد دیروز بالاترین افزایش یک روزه از 7 ژوئن است و به این طریق میزان کل افزایش در سال جاری در 20 درصد باقی ماند.

به گزارش اطلس معدن از رویترز، این افزایش ها در نتیجه تقویت معاملات آتی فولاد چین است که همزمان با افزایش سفارشات به بالاترین سطح خود در طول یک هفته اخیر رسیده است و ثبات در سطح موجودی انبارها، سرمایه گذاران را برای تنی به آب بازار زدن تشویق کرده است.

سرمایه گذاران امیدوار هستند که خطر روند نزولی برای قیمت ها پس از یک افت بزرگ در ماه می به علت افزایش ناباورانه سفارشات فولاد سازان کم باشد و موجودی انبارهای بازار افزایش نیابد.

فاکتوری که همیشه در این بازه زمانی یعنی ژوئن تا اوت شاهد آن بودیم یعنی گرمی آب و هوا، در سال جاری به علت اقدامات محرک اقتصادی دولت منجر به کاهش قیمت ها نشده است.

به دنبال افزایش قیمت فولاد در روز چهارشنبه، به نظر می رشد تا رالی افزایش قیمت سنگ آهن پای خود را به امروز پنجشنبه نیز بکشاند.

شب گذشته بیشتر فعالیت های معاملات آتی برای سپتامبر 2016 در بورس کالای دالیان با 2.36 درصد افزایش به 390 یوان چین رسیده است. همچنین در قیمت معاملات آتی میلگرد نیز در بورس آتی شانگهای شاهد افزایش 1.84 درصدی بودیم.

این موارد نشان دهنده آن هستند که امروز پنجشنبه به احتمال بسیار زیاد، قیمت ها در بازار معاملات آتی افزایش های خود را توسعه داده یا حداقل ثابت باقی بمانند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت