تلفن سایت

مشكلات استقبال انبوه سازان از تسهيلات ساخت جديد

تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

مشكلات استقبال انبوه سازان از تسهيلات ساخت جديد

دبیر کانون سراسری انبوه سازان در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون تمایلی از سوی انبوه سازان برای دریافت وام ساخت مسکن بوده است، گفت: شرایطی که بانک مسکن برای دریافت وام تعیین کرده، مشکلاتی را پیش روی سازندگان گذاشت و این موضوع اجرایی نشده بنابراین برای دریافت وام حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ درصد از مبلغ وام در حساب متقاضی باشد.

وی ادامه داد: حتی بانک برخی مواقع درصدی از  وام ۱۵۰ میلیون تومانی را برای چند ماه در حساب جاری بلوکه می کند تا از محل این پول های بلوکه شده سود خود را تامین کند این در حالی است که این تسهیلات برای افزایش توان تولید کنندگان تعریف شده است.

پورحاجت مشکلات بانکی را گریبانگیر تولیدکنندگان دانست و گفت: هرگونه تزریق منابع مالی به بخش تولید، تاثیر غیرتورمی دارد و اثرات مطلوبی را بر اقتصاد می گذارد بنابراین سیاست تقویت تولید به نفع بازارمسکن اما الان اجرای این سیاست ها با موانعی روبرو است.

وی با بیان اینکه خریداران در بازار حضور دارند اما توان اقتصادی کافی برای خرید مسکن ندارند، افزود: بازار مسکن نیاز به اتفاق جدیدی دارد تا این رویه ها تغییر کرده و متقاضیان هم توان بیشتری برای ورود به این بازار داشته باشند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت