تلفن سایت

بحران فضای سبز تهران

تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه ها اثربخشی بر زندگی شهروندان ندارد، عنوان کرد: در چند سال آینده فضای سبز تهران با بحران مواجه خواهد شد.
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ در سال‌های گذشته مدیریت شهری بر اساس زمینی که در اختیار داشت فضای سبز ایجاد کرد یا آنکه به کاشت درختان در سطح شهر پرداخت. این در حالی است که باید بر اساس منابع آبی که در اختیار شهر است فضای سبز ایجاد شود.

او افزود: درختکاری بی‌رویه و برداشت از آب‌های زیرزمینی منجر به نشست زمین در برخی از نقاط شهری شده و ادامه این روند می‌‌تواند لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست تهران وارد کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: رویکرد مناطق برای احداث فضای سبز باید بر اساس میزان اثربخشی پارک‌ها باشد و ضرورتی برای احداث فضای سبز در جوار اتوبان‌ها که مردم هیچ استفاده‌ای از آ نها نمی‌کنند، وجود ندارد.

دبیر تصریح کرد: هیچ یک از مناطق به دلیل کمبود آب به هیچ‌وجه نباید از چمن در فضای سبز خود استفاده کنند. اگر مدیریت شهری هم‌اکنون منابع آب فعلی را حفظ نکند، نمی‌تواند در ۱۰ سال آینده فضای سبز تهران را حفظ کند و مجبور خواهد شد بخشی از درختان تهران را خشک کند تا بخش دیگری از شهر را سبز نگه دارد. به گزارش «دنیای اقتصاد» مدیریت شهری تهران طی چند سال گذشته برای افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام به ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها و اتوبان‌های شهری کرد که به گفته کارشناسان شهری نه تنها این نوع فضای سبز به دلیل در دسترس نبودن شهروندان، اثربخشی چندانی ندارد بلکه به دلیل کاشت گیاهان ناهمگون با آب و هوای شهری، تاثیری بر کاهش آلودگی هوا نداشته است.

نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت