تلفن سایت

حاشیه کن و شهرداری تهران

تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

شهرداری منطقه5 در راستای حفاظت ازحریم وجلوگیری از هرگونه ساخت وساز درحریم رودخانه وارتفاعات پس از ابلاغ آرای قضایی اقدام به تخریب رستوران های غیر مجاز حریم رودخانه کن کرد.
 پس از سالها انتظار مردم منطقه شمالغرب تهران در زمینه غصب اراضی حاشیه رودخانه کن توسط تعدادی از افراد سودجو بالاخره روز موعود فرا رسید و شهرداری تهران با پشتیبانی نیروی انتظامی اقدام به آزادسازی حاشیه رودخانه کن کردند.

سید محسن اسدی شهردار منطقه ۵ با اعلام این خبر به مهر گفت: جاذبه توریستی و تفریحی در حاشیه رودخانه‌ها از دلایل ساخت و ساز رستوران های غیر مجاز در حریم رودخانه ها است این در حالیست که هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در خارج ار محدوده شهری و تجاوز به حریم رودخانه‌ها ممنوع است.در همین راستا با هماهنگی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت جهاد وکشاورزی و سازمان آب منطقه ای با تخریب ساختمان‌های بنا شده و در حال احداث نسبت به حفاظت از حریم اقدام شد.

این حرکت جهادی با استقرار ۸۰۰نیروی شهربان ،حریم بان وهمچنین یگان ویژه وامداد نیروی انتظامی ، باغ رستوران های حاشیه رودخانه کن تخریب ورفع تصرف شد.

لازم به ذکر است مدت هاست مردم شریف شهران ، کوهسار ، سولقان و روستاهای مجاور امام زاده داوود ، شکایت های فروانی را نسبت به ناهنجاری ها و فساد شدید این رستوران ها و قهوه خانه ها به پلیس و شهرداری گزارش کرده بودند.

تعدادی از اهالی این منطقه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نیوز در محل تخریب این اماکن غیر مجاز ضمن ابراز شادمانی خود از حرکت قابل تقدیر انجام گرفته ، از مسئولین شهرداری و ناجا تشکر کردند و خواستار ادامه این برخورد با بقیه متخلفین این منطقه بودند.

آنان در ادامه تاکید داشتند که بعضا هر چند سال یکبار این تخریب ها به صورت محدود صورت می گرفت ولی صاحبان این قهوه خانه ها با کمال تعجب چند روز بعد دوباره با ترمیم تخریب های صورت گرفته کار خود را از سر می گرفتند. لذا از مسئولین تقاضا داریم پس از تخریب نیز نظارت لازم را جهت آزادسازی کامل حاشیه رودخانه انجام دهند تا مردم ، مسافران و زائران امامزاده داوود بتوانند از رودخانه و مناظر زیبای این منتطقه گردشگری استفاده نمایند.

حال به نظر شما صاحبان این رستوران ها و قهوه خانه ها که به صورت غیرقانونی زمین های عمومی را غصب کرده اند ، دوباره کار غیرقانونی خود را ادامه می دهند؟!

نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت