تلفن سایت

طراح ایرانی به عنوان مدیر دانشگاه کوپر یونیون نیویورک انتخاب شد

تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۴

نادر تهرانی، طراح ایرانی به عنوان مدیر دانشگاه کوپر یونیون نیویورک، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های هنر و طراحی آمریکا انتخاب شده است.

تهرانی پیش از این مدیر شرکت NADAAA و برای مدت‌ها استاد موسسه فناوری ماساچوست و از سال 2010 تا 2014 رئیس دانشکده معماری این دانشگاه بود. تهرانی خودش درباره این خبر می‌گوید: «رفتن به کوپر یونیون برای من افتخار بود. این دانشکده معماری با آن سابقه پرافتخار و اساتید برجسته دارای دانشجویانی با روحیه متفاوت است که محیطی مناسب  برای مباحث تجربی و ورود به پروژه‌های دوران ما فراهم می‌کند.»

این معمار و طراح برجسته ایرانی هدف خود در این سمت را ورای معماری و توسعه مذاکرات و مباحث در داخل دانشکده هنر و مهندسی، میان اساتید این حوزه و اساتید علوم انسانی و اجتماعی می‌داند که با استفاده از آن بتواند «مباحث معماری را به عنوان یک کلیت در این نهاد توسعه» دهد. تهرانی شرکت خود را در سال 2011 بنیان‌گذاری کرده و دفاتر آنها را در بوستون و نیویورک تاسیس کرد.

پروژه‌های این شرکت از طراحی لوازم خانگی تا طراحی ساختمان و برنامه‌ریزی‌های شهری متفاوت بوده است. ریچارد لینسر، مدیر هیات مدیره کوپر یونیون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:«خوشحالیم تا به نادر تهرانی به عنوان مدیر دانشگاه معماری کوپر یونیون چنین خوش‌آمد بگوییم. این بیانیه می‌افزاید:«او نه تنها طراحی بسیار محترم است که آثارش بصورت گسترده منتشر و نمایش داده شده است اما در عین حال او یک رهبر آکادمیک است که به روشی بسیار مناسب و برجسته در دانشگاهه کوپر یونیون می‌تواند تفکر و عمل طراحی را با هم ترکیب کند.»

تهرانی 25 سال گذشته را صرف پیشبرد تحقیقات معماری و توسعه پروتکل‌های جدید در داخل حوزه‌های دانشگاهی با تمرکز خاص بر مواد داشته است. دیانا آگرست، استاد معماری که مدیریت کمیته تحقیق را برعهده داشته می‌گوید:«نادر تهرانی از نظر تمرکز بر بررسی‌ها و روندهایی که هسته اصلی خلق و تولید فرم‌های معماری هستند، با سنت دانشکده معماری همخوانی دارد.»


این معمار و خالق برجسته ایرانی پیش از این به همراه مونیکا پونچ دو لیون، همسر سابق خود مدیریت دفتر DA را برعهده داشت که پس از جدایی این دو نفر به کار خود پایان داد. همسر وی نیز اکنون به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشکده پرینستون منصوب شده است.

نادر تهرانی، معمار شناخته شده ایرانی تاکنون موفق به دریافت جایزه طراحی ملی معماری کوپر هویت در سال 2007، جایزه اتحادیه طراحی و معماری هنرمندان آمریکا در سال 2007 و جایزه معماری آکادمی هنر و حروف آمریکا در سال 2002 شده است. او مدرک معماری خود را از دانشگاه هاروارد و دانشکده طراحی رودآیلند دریافت کرده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت