تلفن سایت

سازه‌ای که به خون کشید

تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۴

جالب این‌جاست که گویا یادشان رفته داخل این سازه راه پله هم تعبیه کنند و در چند روز اخیر از بیرون یک پلکان نازیبا برای رفتن به طبقه دوم زده‌اند!

«با مشت به او زدند و در نهایت به بیمارستان لاله منتقل شدند و در حال حاضر در سی سی یو بستری هستند». این را  جواد محمدی شورایار شهرک اکباتان در باره جراحت شدید یکی از ساکنان در توصیف پنج‌شنبه شب خونین اکباتان به خبرگزاری ایلنا می‌گوید.

یکی دیگر از ساکنان هم با  به خبرآنلاین گفته «با نزدیک شدن معترضان به سازه‌ای که دیوان عدالت اداری حکم توقف ساخت و ساز آن را داده است، برخی از اعضای این مجموعه فرهنگی، با آن‌ها برخورد کردند و در نهایت، برخورد بین این اشخاص و ساکنان محله منجر به آسیب دیدن برخی از اهالی شد.

این شهروند در ادامه گفت: آن‌ها کلیه شعارهای نوشته شده بر روی مقواهای ما را پاره کردند و در نهایت موقع اذان همه روزه داران با شعار الله‌اکبر با نوشیدن آب که برای روزه داران تهیه شده بود افطار کردند و آن‌جا را ترک کردند».

«محمد ایرانمنش»، مدرس دانشگاه و یکی از اهالی شهرک اکباتان که در شب حادثه به شدت مضروب شده است به روزنامه شهروند گفت: «روز پنجشنبه تجمعی را برای اعتراض به این موضوع برگزار کردیم و تعدادمان به ٧٠ نفر می‌رسید، هنوز کمی از این تجمع نگذشته بود که مجریان این دارالقرآن به ما حمله کردند. بینی من آسیب دید و به قلبم مشت زدند. یکی از آن‌ها با چوب آمد. حدود ١٠ نفری بودند. ما برای دعوا نرفته بودیم ولی آن‌ها به ما حمله کردند و ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند. من الان در بیمارستان هستم. اما این موضوعات روی تلاش‌های ما تاثیری نمی‌گذارد. ما مصمم هستیم و تا آخرش پیش می‌رویم»

ماجرا از کجا آغاز شد؟
اولین روز تیرماه سال جاری بود که دو ماه تلاش بی وقفه ساکنان شهرک اکباتان که پیش از این نه از شهرداری جوابی گرفته بودند و نه از شورای شهر به ثمر نشست و دیوان عدالت اداری حکم به توقف عملیات اجرائی ساختمانی  را داد که قرار بود به‌ عنوان دارالقرآن در شهرک اکباتان فعالیت کند با این حال مجوزش به صورت غیرقانونی صادر شده و برای ساخت آن یک فضای سبز قدیمی در اکباتان تصرف شده بود.

یکی از  اعضای شورایاری اکباتان در باره ماجرای تخلفات ساخت این دارالقرآن به معماری‌نیوز گفت:  با توجه به اینکه شهرک اکباتان پهنه ارزشمند معاصر محسوب می‌شود در جلسه‌ای که در شورای عالی شهرسازی و معماری در تاریخ 94/1/31 با حضور اعضای شورایاری برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی دستور داد که بررسی‌های فنی و حقوقی صورت گیرد  و در حدود یک ماه پیش مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن،  تا دو ماه آینده انحراف و عدم انطباقی را که در طرح جامع و تفصیلی صورت گرفته و شورایاری هم مصادیق آن را برای وزارت راه و شهرسازی فرستاده است، بررسی گردد.

این عضو شورایاری افزود: علاوه بر آن رأی دیوان عدالت اداری هم هست و به شهرداری منطقه هم ابلاغ شده بنابراین شورایاران شهرک اکباتان به صورت قانونی از شهرداری درخواست می‌کنند که طرح تفصیلی را که به مثابه قانون اساسی برای شهر است، اجرا کنند ولی متأسفانه شهرداری هنوز به قانون تمکین نمی‌کند.

وی همچنین مدعی شد که گویا یادشان رفته داخل این سازه راه پله هم تعبیه کنند و در چند روز اخیر از بیرون یک پلکان نازیبا  برای رفتن به طبقه دوم زده‌اند و شهرداری می‌گوید ما مجوز این‌کار را داده‌ایم.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه هم در ادامه اعتراض‌ها چند روز اخیر اهالی اکباتان و ساکنین بلوک‌های مجاور به عدم تمکین به قانون جلوی این سازه تجمع کرده‌ بودند که چند نفر  با چوب و چماق و مشت و لگد به جان مردم افتادند و یکی از ساکنان را به شدت مضروب کردند و امروز از طریق پزشکی قانونی طرح شکایتی در دادسرا انجام شد.

این سازه شاکی خصوصی دارد و مردم  به این معترض‌اند که در حریم بلوک‌های مجاور و در حیاط و مشاعات این بلوک‌ها که در طرح تفصیلی فضای سبز تعریف شده بوده، به صورت غیرقانونی ساخت و ساز کرده‌اند  و  فضای سبز نابود شده  و درخت‌ها را به طور کلی قطع کرده‌اند.

این عضو شورایاری درباره جانمایی نامناسب این سازه افزود: زیر این سازه غیرقانونی تأسیسات و شاهرگ حیاتی این شهرک عبور می‌کند، فاضلاب اصلی و مجاری جمع آوری آب باران و لوله‌های گاز و سیم برق فشار قوی از زیر این سازه می‌گذرد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت