تلفن سایت

زیر پا گذاشتن بند‌های قانونی کمیسیون ماده ۵

تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۴

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: بلند مرتبه سازی‌‌های منطقه 22 بدون در نظر گرفتن بند‌های قانونی کمیسیون ماده 5 همچنان ادامه دارد که باید پیگیری‌های لازم را برای مشکلات زیست محیطی احتمالی در این منطقه مورد توجه قرار داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه)با ارائه تذکری در خصوص انضباط شهری اظهار کرد: از طرح انضباط شهری که شهرداری تهران در منطقه مرکزی اعمال می‌کند، استقبال می‌کنیم، اما دغدغه‌ها و مسائلی نیز ذهن دیده‌بان‌های شهری و اعضای شورا را به خود مشغول کرده که باید در ابعاد مختلف و با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری به آن بپردازیم.

وی افزود: ساماندهی دست‌فروشان، پیاده راه محور کردن، حل مشکلات ترافیکی، ساماندهی کودکان کار، مرمت و بازسازی، نحوه مداخله در بافت‌های تاریخی، از بین بردن فضاهای بی دفاع شهری، از جمله مسائلی است که در انضباط شهری مورد توجه قرار دارند و ما نیز به عنوان اعضای شورا در این مسئله اهتمام لازم را داریم تا با در نظر گرفتن تمام ابعاد، این طرح به درستی از سوی شهرداری تهران انجام شود.

سالاری با بیان مطلبی در خصوص مکاتبات اعضای شورا، گفت: تکلیف و مصوبه‌ای برای اعضای شورا در خصوص عدم مکاتبه با سربرگ‌های شورا بخاطر ندارم و این را چندین مرتبه به دفتر آقای چمران نیز مطرح کرده‌ایم و این اختراع از زمان آقای شجاع پوریان در نظر گرفته شده است.

سالاری تاکید کرد: از ریاست شورا انتظار دارم که این مسئله را مورد بررسی قرار دهد تا تکلیف نهایی آن مشخص شود و اگر آئین نامه ملاک علمی در این خصوص وجود دارد، به ما نیز اعلام کند.

سالاری در تذکر سوم خود به بلند مرتبه سازی‌های منطقه 22 اشاره کرد و گفت: موضوع مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و مجموع مصوبات شورا و بند‌های طرح تفضیلی بر این مبنا بوده که از هرگونه بلند مرتبه سازی در منطقه 22 جلوگیری شود اما به مصوبات کمیسیون ماده 5 توجهی نشده و در یک دهه گذشته این بلند مرتبه سازی‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: طرح تفضیلی ابلاغ شده قبلی باید لغو شود و کمیسیون ماده 5 نیز باید در این خصوص دقت نظر لازم را به خرج دهد و متاسفانه 30 درصد ساخت و ساز و 70 درصد باغ در منطقه 22 عملیاتی نشده و به این ترتیب بلند مرتبه سازی‌ها همچنان ادامه دارد که انتظار می‌رود طی سه ماه طرح تفضیلی را با رویکرد زیست محیطی در منطقه 22 ارائه دهند.

طلایی در ادامه اظهارات سالاری گفت: این مسئله در دو کار گروه باید مورد بررسی قرار گیرد و به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شود که متاسفانه نبود تعامل شورا با شهرداری موجب این ناهنجاری شده است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت