تلفن سایت

معماری در پاویون هنر ایران در بینال ۲۰۱۵ ونیز

تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

 

 

تاریخ فراخوان:

1394/01/08

مهلت ارسال آثار:

1394/01/08

میزبان:

بینال 2015 ونیز

 

پس از حضور موفق معماری ایران در بینال معماری سال 2014 ونیز ، بار دیگر در فضایی در خور معماری ایران و هم پیوند با فرهنگ و هنر این مرز و بوم ، اقدامی منحصر بفرد ، شایسته و تاثیرگذار در حال شکل گیری است .
در چارچوب برنامه های هنری ، فرهنگی و معماری بینال ونیز ، با هماهنگی انجام شده با دستگاه ها و نهادهای ذیربط و مسئول در این حوزه و حمایت و پشتیبانی آنان ، فضایی در حدود 2000 متر مربع به عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در بینال هنری ونیز سال 2015 و به مدت 7 ماه از 15 اردیبهشت تا 1 آذر ماه 1394 برنامه ریزی شده است و اقدامات اجرایی آن نیز توسط شریک ایتالیایی بنیاد فیض نیا در شهر ونیز طبق برنامه زمان بندی در حال اجرا است .
با هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی (آقای حامد مظاهریان ، معاون محترم مسکن و ساختمان ) ، موزه هنرهای معاصر ( آقای مجید ملا نوروزی ، رییس محترم موزه ) و بنیاد هنری فیض نیا ( آقای مزدک فیض نیا ، نماینده رسمی بنیاد ) و به عنوان متولیان اصلی پاویون ایران ، فضایی در حدود 150 متر مربع از مجموع پاویون ایران به منظور حضور معماری ایران برنامه ریزی شده است که بدین منظور پیشنهادی جهت حضور حرفه ای و تاثیرگذار معماری ایران توسط جامعه مهندسان معمار ایران تهیه شد که با موافقت و استقبال نهادهای ذیربط قرار گرفت که بر این اساس مقرر گردید مجموعه ای از پروژه های ساخته شده موفق معاصر ( پس از انقلاب اسلامی ) انتخاب گردد تا در یک چیدمان فضایی چند رسانه ای به عنوان بخشی از مجموعه پاویون رسمی ایران در بینال ونیز و در کنار دیگر آثار هنری و فرهنگی ایران شامل تابلوهای نقاشی و عکس ، مجسمه ، آرت ورک و .... در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.
روند اجرایی :
- تهیه لیست بلند از آثار واجد شرایط حضور در بینال هنری ونیز با ارسال مدارک پروژه ( دو تصویر اجرایی از پروژه به همراه مشخصات و آدرس آن) توسط مهندسین مشاور ، دفاتر معماری ، معماران و ... تا روز شنبه مورخ 8 فروردین 1394 به آدرس ایمیل جامعه مهندسان معمار ایران به نشانی:ias.biennale@gmail.com 
- گزینش آثار منتخب برای حضور در بینال ونیز تا تاریخ 11 فروردین 1394 توسط نمایندگان جامعه مهندسان معمار ایران و نماینده محترم وزارت راه و شهرسازی ( آقایان دکتر حامد مظاهریان ، مهندس سید محمد بهشتی ، مهندس ایرج کلانتری ، دکتر شهاب کاتوزیان و .... ) ظرفیت فضای معماری در پاویون ایران حدودا 50 تا 70 پروژه خواهد بود که گزینش نهایی بر اساس این ظرفیت انجام خواهد شد .
- محدودیت جغرافیایی ، کاربری ، زیربنا و .... در مورد آثار وجود نداشته و تنها می بایست پس از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شده باشد .
- اعلام پروژه های منتخب جهت حضور در بینال ونیز تا روز شنبه 15 فروردین 1394 به شرکت های متبوع
- ارائه تابلوی نهایی پروژه توسط شرکت های منتخب تا تاریخ 20 فروردین 1394 ( تنها یک تابلو در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر که مشخصات تابلو متعاقبا ارائه خواهد شد به همراه فایل مدارک تکمیلی جهت اکران به صورت مجازی در فضای نمایشگاه )
- افتتاحیه بینال هنری ونیز ، 15 اردیبهشت 1394
- مدیر بخش معماری بینال ونیز و دبیر اجرایی : مهرداد زواره محمدی ، 09121333935


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت