تلفن سایت

آخرین مهلت ارائه نقشه‌ سازه مرکز تجارت جهانی فردوسی

تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: پایان فروردین آخرین مهلت ارائه نقشه‌ سازه مرکز تجارت جهانی فردوسی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است.

سعید غفرانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت مرکز تجارت جهانی فردوسی در شهر تهران گفت: این ساختمان مشکلاتی دارد که باید با بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شود این سازه بر اساس نقشه اولیه ساخته شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه نقشه سازه مرکز تجارت جهاني فردوسی باید مجددا بررسی شود گفت: به مالک این مرکز تا پایان فروردین مهلت داده شد تا نقشه مرکز تجارت جهاني فردوسی را به منظور تطبیق با سازه فعلی ارسال کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران همچنین از ورود شورای شهر تهران به موضوع «ساخت مرکز تجارت جهانی فردوسی» خبر داد و گفت: در صورتی که بعد از بررسی نقشه، سازه این مرکز مشکل داشته باشد طرح تقویت باید در آن اجرا شود.

وی با بیان این‌که مرکز تجارت جهانی فردوسی یک مرکز شخصی است افزود: این بنا وابسته به نهاد خاصی نیست و مالک آن همراهی لازم را ندارد.

مرکز تجارت جهانی فردوسی در ضلع جنوب شرقی میدان فردوسی واقع شده که چند ماهی است موضوع عدم انطباق سازه این مرکز با نقشه اولیه و ناپایداری سازه آن محل بحث است و علاوه بر سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان متولی نظارت بر کیفیت ساخت و ساز، شورای شهر تهران نیز به این موضوع ورود کرده است.

بر اساس آخرین اظهارات مالک مرکز تجارت جهانی فردوسی که در سایت رسمی این مرکز منتشر شده، وی در اسفند ماه سال گذشته گفته بود: «در ابتدای ساخت این پروژه، برابر اصول و مقررات جاری تمامی نقشه‌های لازم را تهیه و به ارگان‌های ذی‌ربط ارایه و آنها نیز کیفیت آن را تایید کرده‌اند. در صورت نیاز با اعتماد و اطمینان کامل آمادگی بررسی اسناد و بازرسی مجدد از ایمنی و مقاومت سازه را داریم و برخلاف برخی از گفته‌ها هیچ مانعی بر سر راه دستگاه‌های مسئول وجود ندارد."


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت