تلفن سایت

نرخ املاک کلنگی

تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

حال و هوای این روزهای بازار معاملات املاک کلنگی در کلیه مناطق تهران یکسان نیست، چراکه در برخی از محله‌ها با رونق نسبی همراه است و در برخی از  محله‌های دیگر همچنان درگیر رکود است. عدم توجیه اقتصادی، دلیلی بر ادامه رکود و فصل رونق هر ساله علتی بر رونق معاملات املاک کلنگی از نظر دلالان مسکن عنوان می‌شود. تعدادی از بنگاهداران فعال در محله یوسف‌آباد درباه خرید و فروش املاک کلنگی به «دنیای اقتصاد» اظهار کردند: اگرچه تعداد فایل‌های املاک کلنگی فروشی چشمگیر است، اما اکنون در بازار معاملات املاک کلنگی همچنان رکود ادامه دارد.

«نبود توجیه اقتصادی از بابت اختلاف قیمت بین نرخ پیشنهادی فروش املاک کلنگی و نرخ پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی آماده تحویل»، به عنوان علت اصلی عدم رونق در این بخش از بازار مسکن از سوی دلالان مسکن عنوان شد. یکی از مشاوران املاک تاکید کرد: در حال حاضر عده‌ای از مالکان قیمت هر متر مربع از ملک کلنگی خود را 15 میلیون تومان پیشنهاد می‌کنند، اما از سوی دیگر قیمت واحد مسکونی نوساز متری 7 میلیون تومان پیشنهاد می‌شود، بنابراین قدرت خرید زمین از سوی سازنده‌ها با توجه به قیمت آپارتمان، وجود ندارد.
به همین خاطر سازنده با روبه‌رو شدن با این شکاف قیمت دست از خرید کشیده‌اند و در نتیجه رکود را نصیب بازار کرده‌اند. وی در ادامه تصریح کرد: اکنون 20 تا 30 درصد از فروشنده‌ها در بازار املاک کلنگی، فروشنده واقعی هستند و  آن دسته از خریدارانی که از بازار خرید کرده‌اند به طور یقین به امید آینده خرید کرده‌اند. یکی از دلالان در این رابطه گفت: مالکی قیمت پیشنهادی هر متر از ملک کلنگی خود را 17 میلیون تومان اعلام کرده بود، اما در زمان معامله قیمت به 15 میلیون و700 هزار تومان نزول کرد.رضائی همچنین خاطرنشان کرد: معمولا املاکی که در حین خرید از جواز برخوردار باشند از قیمت بالاتری بهره‌مند هستند. این بنگاهدار ارزش بالای این دسته از املاک کلنگی را نه جبران هزینه جواز بلکه ناشی از تراکمی دانست که از طریق جواز ساخت برای ملک فراهم شده است.

 



منبع :دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت