تلفن سایت

پروژه جهانی که نقشه سازه ندارد

تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نگرانی از این که پروژه مجتمع جهانی فردوسی نقشه سازه ندارد، گفت: احتمال ریزش این ساختمان در صورت تردد جمعیت زیاد وجود دارد، لذا هر گونه عواقب احتمالی بر عهده دستگاه ناظری است که ساخت بنا را تایید کرده است.

ابوالفضل قناعتی  با بیان این که از پروژه های بزرگی که دستور کمیسیون ماده 100 را در قلع و قمع یا پرداخت جریمه های خود لحاظ نکرده اند درخواست کرده ایم که قواعد و شرایط مطرح شده از سوی این کمیسیون را اجرا کنند، اظهار کرد: در غیر این صورت حجم و گستره پروژه ها از دید ما مهم نیست، با همه افرا متخلف برخورد یکسانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به ضعف استحکام بنا در ساختمان پروژه تجارت جهانی فردوسی خاطرنشان کرد: در صورت تامین نشدن استحکام بنا این پروژه آن را قلع و قمع خواهیم کرد.

قناعتی با ابراز تاسف از این که این پروژه نقشه سازه ندارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که جمعیتی معادل 10 هزار نفر روزانه در این مجتمع رفت و آمد داشته باشند؛ همانگونه که در پاساژ علاء الدین نیز این رفت و آمد وجود داشت به احتمال بسیار زیاد بنای این ساختمان فرو می ریزد و جان شهروندان به خطر می افتد.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که سختگیری ما به این دلیل است که تجربه ای همانند پاساژ علاء الدین دیگر در پایتخت تکرار نشود، تصریح کرد: فروشندگان مغازه های موجود در پاساژ علاء الدین با تاخیرهای صورت گرفته در برخورد با این پاساژ دارای حقوق مکتسبه و بدین صورت متحمل ضرر و زیان فراوان شدند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در مورد مجتمع تجارت جهانی فردوسی باید پیش از استقرار کامل فروشندگان و ایجاد حقوق مکتسبه برخوردهای لازم صورت می گیرد.

قناعتی با بیان این که احتمال ریزش این ساختمان در صورت تردد جمعیت زیاد وجود دارد، اذعان کرد: به همین دلیل هر گونه بهره بردرای از این ساختمان را در شرایط فعلی به مدیریت شهری پیشنهاد نمی کنیم بلکه درخواست می کنیم که از بهره برداری این ساختمان جلوگیری شود.

توصیه ما بر قلع و قمع نیست

وی با تاکید بر این که هر گونه عواقب احتمالی در خصوص ریزش ساختمان مجتمع تجارت جهانی فردوسی بر عهده دستگاه ناظری است که ساخت آن را تایید کرده است، عنوان کرد: توصیه ما بر قلع و قمع نیست، زیرا دست اندرکاران ساخت مجتمع امکان این را دارند که با اعضای کمیسیون شهرسازی صحبت کنند و راهکارهای مقاوم سازی این بنا را دریافت و اجرا کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در پایان با بیان این که هزینه مقاوم سازی این مجتمع برآورد نشده است، خاطرنشان کرد: حتی در صورت مقاوم سازی نیز جریمه ای از سوی کمیسیون ماده 100در نظر گرفته می شود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت