تلفن سایت

مسابقه ملی طراحی سازه‌های تبلیغات شهری در حوزه ایثار و شهادت

تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

 اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد برای ساماندهی تبلیغات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت، طراحی سازه‌های تبلیغات شهری و روستایی را با محوریت «هویت بخشی» برای تهران، شهر‌ها و روستاهای کشور به مسابقه بگذارد. در همین راستا این اداره کل از هنرمندان، طراحان صنعتی، شرکت‌های تبلیغاتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت به عمل آورده است.

فضا‌ها و اماکن مورد نظر برای طراحی‌ها شامل «مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها»، «همه مسیرهای ترددی شهری شامل میادین، بلوار‌ها، خیابان‌ها و...»، «همه مسیرهای ترددی شهری و روستایی شامل بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها و جاده‌ها» و «مسیر‌ها و محدوده‌های اماکن زیارتی، سیاحتی و تفریحی» است.

شرایط و نحوه طراحی آثار نیز بر اساس «هویت بخشی در طراحی سازه‌های تبلیغات شهری و روستایی با تأکید بر مفاهیم ایثار و شهادت»، «طراحی سازه با قابلیت تغییر در ابعاد و اندازه‌های مختلف»، «استفاده از عناصر و نشانه‌های هنرهای ایرانی و اسلامی»، «استفاده از نشان‌ها و نمادهای ایثار و شهادت»، «شیوه‌های خلاقانه در ارائه سازه‌های طراحی شده»، «هماهنگی مواد و مصالح و شیوه‌های پیشنهادی اجرا با شرایط اقلیمی»، «رعایت زیبایی منظر و محیط در طراحی»، «پیش‌بینی رعایت نکات فنی نصب، نگهداری، نور‌پردازی، دید و اکران»، «جانمایی آرم بنیاد شهید و امور ایثارگران در طراحی سازه‌ها»، «جانمایی عبارت «سلام خدا بر شهیدان» در طراحی سازه» در نظر گرفته‌شده است.

با توجه به نوع طراحی و وضعیت نمایش حجمی آن، طراحان باید بین ۲ تا ۴ نما، تصاویر سه‌بعدی از زوایای دید مختلف و گویا و در صورت نیاز مقاطع طولی و عرضی بر روی شیت در ابعاد ۷۰ x۱۰۰ و با مقیاس ۱: ۵۰ بر روی لوح فشرده به‌صورت حضوری یا به نشانی دبیرخانه ارسال کنند. قاب تصویری ۴ x۱۲، ۳ x۶، ۴ x۸، ۸ x۱۶ و ۲ x۳ است و تعداد آثار ارسالی آزاد است.

طرح‌ها باید با فرمت jpg با وضوح ۳۰۰ dpi باشند و تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ به نشانی الکترونیکی tabligat@isaar.ir و یا به نشانی دبیرخانه به آدرس تهران- خیابان طالقانی- خیابان ملک‌الشعرای بهار- پلاک ۵- طبقه سوم- اداره کل فرهنگی و تبلیغات ارسال شوند. شماره تلفن دبیرخانه۸۸۸۳۵۱۰۹ و شماره نمابر ۸۸۳۰۹۷۵۲ است.

کلیه طرح‌های رسیده به دبیرخانه توسط هیئت‌داوران بررسی، داوری و آثار بر‌تر انتخاب و اعلام خواهند شد.

به ۵ اثر بر‌تر این جشنواره هرکدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال و به ۲۴ اثر راه یافته به مسابقه نیز هرکدام مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد. در صورت انتخاب آثار از طراح برای دریافت مشخصات فنی، نقشه‌های تکمیلی و برآورد هزینه‌های ساخت و نصب دعوت به عمل می‌آید. لازم به ذکر است کلیه مدارک، تصاویر و طراحی‌های راه‌یافته به مسابقه (با حفظ حق مؤلف یا مؤلفین) متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و به شرکت‌کنندگان عودت داده نمی‌شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت