تلفن سایت

جنبش عدالتخواه دانشجویی در پی شکایت از قالیباف

تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۳

«جنبش عدالتخواه دانشجویی» با ارسال نامه ای سرگشاده به دادستان کل کشور، از شهردار تهران و برخی مدیران شهری بدلیل قطع درختان باغ موسوم به پسیان اعلام جرم کرد.
در متن این نامه که در سایت جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز منتشر شده، آمده است:

آن چیزى که ثروت اصلى کشور است، .. باغات داخل شهرهاست، .. باید محفوظ بماند. هم سازمان محیط زیست، هم دستگاه‌هاى ذى‌ربط دیگر دولتى، هم مسئولین و نمایندگان در مجلس، هممسئولین در قوه‌ى قضائیه، و در مورد شهرها و حریم شهرها هم شهردارى‌ها، در سرتاسر کشور موظفند که این کار را دنبال کنند. ما همیشه این مسئله را تکرار میکنیم، اما باز مى‌بینیم که کار درستى انجام نگرفت! 
مقام معظم رهبری – ۱۴ اسفند ۱۳۹۱

حجت الاسلام جناب آقای رئیسی
دادستان محترم کل کشور
با سلام و احترام به استحظار می رساند که بر اساس ماده ۴ قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی قطع درختان در محدوده شهرها جرم بوده و برای آن مجازات حبس از ۶ ماه تا ۳ سال پیش بینی شده است. با این وجود در سالیان اخیر در شهر تهران باغات متعددی با هماهنگی شهردار تهران در روز روشن تخریب شده اند. این اقدامات شهردار تهران با پشتیبانی مدیران دولتی در کمیسیون ماده ۵ نیز همراه بوده است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی با توجه به عدم توجه دستگاه قضایی به صراحت قانون و همین طور مطالبه مقام معظم رهبری در نامه شماره ۲۰۱۳۰ مورخ ۱۲/۱۱/۹۲ به جناب آقای اژه ای، دادستان پیشین کل کشور در خصوص اعلام جرم علیه عوامل تخریب باغات حکمت لواسان و باغ معنوی در منطقه جمشیدیه تهران که ظاهرا اقدامی در خصوص آن صورت نگرفت. اینک مجددا علی رغم اینکه عدم اراده دستگاه قضایی در برخورد با جرم قطع درخت در شهر تهران بر همگان آشکار است بر اساس وظیفه ای که برای پیگیری مطالبات رهبری داریم در خصوص تخریب یکی دیگر از باغات بزرگ و ارزشمند تهران بدین وسیله اعلام جرم می نماییم.

در طی ماه های گذشته در رسانه ها اخباری در خصوص تخریب باغ موسوم به پسیان در حریم اثر ثبت شده ملی «خیابان ولیعصر (عج) تهران» در رسانه ها منتشر شد. این باغ به مساحت ۲۶۳۳ متر مربع واقع در پلاک ثبتی ۱/۳۵۴۵ در خیابان ولیعصر (عج) نبش کوچه شهید گودرزی (کاریز) واقع شده است. از شهریور ماه امسال حدود ۱۰۰ اصله درخت بی نظیر و زیبای چنار در این باغ بر اساس مجوز شهردار تهران و مستند به مصوبه غیرقانونی شماره ۵۱۵ مورخ ۱۶/۱۱/۹۱ کمیسیون ماده ۵ قطع شده است. بر این اساس تقاضای تعقیب و مجازات شهردار و امضاء کنندگان مصوبه مذکور به شرح زیر را داریم:

محمد باقر قالیباف شهردار تهران
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران
میرمحمد غراوی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی
حمیدرضا ارشاد منش معاون سابق وزیر کشور
مسعود علویان صدر معاون سابق سازمان میراث فرهنگی
علیرضا اورنگی معاون سابق وزیر جهاد کشاورزی

کمیسیون ماده ۵ خارج از صلاحیت های قانونی خود تغییر کاربری و برج سازی در این باغ را تجویز نموده و به همین دلیل امضاء کنندگان این مصوبه علاوه بر جنبه کیفری از جهت اداری نیز مسوولیت داشته و قابل تعقیب هستند. امضای مسوولین مذکور در فوق در پای بسیاری دیگر از مصوبات غیرقانونی کمیسیون ماده ۵ نیز دیده می شود.

با توجه به قرارگیری این باغ در حریم «اثر ثبت شده خیابان ولیعصر (عج) تهران» و متزلزل شدن بنیان این خیابان ناشی از گودبرداری عمیق و همین طور آسیب به منظر خیابان ناشی از ساخت برج ۱۷ طبقه و همین طور آسیب وارده به درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) ناشی از تزریق مصالح ساختمانی به ریشه های آنها درخواست تعقیب مشتکی عنهم بر طبق ماده ۵۶۰ قانون مجازات اسلامی را نیز داریم.

تصاویر هوایی و زمینی از باغ مذکور و شهادت شهود و مطلعین مستند ارتکاب این جرائم است. تقاضا داریم که دستور توقف اقدامات مجرمانه در این باغ را صادر کرده و این پرونده را در اسرع وقت به یک بازپرس آگاه و شجاع ارجاع نمایید. امیدواریم که با اقدام عملی و جدی شما اعتبار از دست رفته دستگاه قضایی در خصوص تخریب باغات و قطع درختان تهران که موجب انتقاد مقام معظم رهبری نیز شده، احیاء شود.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی
جنبش عدالتخواه دانشجویی


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت