تلفن سایت

اعمال شوک نفتی در بودجه شهرداری

تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۳

 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران که در سال‌های گذشته در سمت معاونت شهردار تهران مسوولیت اجرای پروژه‌های هزینه‌بر در پایتخت را بر عهده داشته دیروز در جلسه غیرعلنی شورای شهر پیشنهاد داد: کاهش قیمت نفت در تدوین بودجه سال آینده شهرداری تهران لحاظ شود و بودجه سال 94 شهر تهران به گونه‌ای تنظیم شود که از حداقل منابع بتوان بالاترین بهره‌برداری را کرد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر بهای نفت به کمترین میزان خود در چند سال گذشته رسیده که پیش‌بینی می‌شود این سیر نزولی ادامه داشته باشد لذا پیشنهاد می‌کنم تاثیرات این کاهش بها در بودجه‌ریزی سال آینده لحاظ شود. او تاکید کرد: افزایش بهره‌وری، بالا بردن راندمان و مدیریت منابع باید مبنای شورای شهر برای بودجه‌ریزی باشد تا خیلی به منابع شهر تهران فشار وارد نیاید.
دو اشکال لایحه مدیریت یکپارچه شهری
دنیا مالی در بخش دیگری به لایحه مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: درست است که این لایحه از سوی دولت تنظیم شده است اما باید در نظر داشت نگاه دولت در تنظیم این لایحه کاملا به شهرداری‌ها بوده و جایگاه شورا را تبیین نکرده است.  او تصریح کرد: پیشنهاد‌هایی که در این لایحه وجود دارد با جایگاه شورا مطابقت ندارد. به‌عنوان مثال می‌توان به ضرورت یکپارچه کردن قانون شورا و شهرداری اشاره کرد که این به آن معنا است که شورا همان شورای شهرداری باشد در حالی که روح حاکم بر شورا می‌گوید شورا باید شورای شهر باشد نه شهرداری. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا گفت: یکی دیگر از پیشنهاد‌های این لایحه لزوم تمرکز دیوان ملی محاسبات بر بودجه‌ریزی شهری است، به آن معنا که دیوان در بودجه‌ریزی دخالت کند که واضح است با اجرایی شدن آن مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید. دنیا مالی خطاب به اعضای شورا بیان کرد: اگر شورا در این موضوع ورود نکند لایحه‌ای خام و ناپخته وارد مجلس می‌شود که به طور قطع هم رای خواهد آورد لذا خواهشم این است که اعضا از  این فرصت استفاده کنند چرا که در غیر این صورت جای پشیمانی برای ما می‌ماند.
 تشویق شهرداری تهران برای وصول درآمد پایدار
شورای شهر تهران روز گذشته با استناد به تبصره 32 بودجه 93 شهرداری تهران، لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن شهرداری تهران مجاز است در صورت افزایش درآمدهای پایدار 2 درصد آن را به عوامل موثر در وصول این درآمد تحت عنوان پاداش و... پرداخت کند. 
شورای شهر تهران این لایحه را با هدف تشویق شهرداری به افزایش سهم درآمدهای پایدار در کل بودجه تصویب کرده است. براساس این لایحه معادل 2 درصد مابه‌التفاوت درآمد پایدار اضافه شده در هر سال نسبت به سال قبل در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد که می‌تواند صرف امور مصوب شده در شورای شهر تهران کند.



نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت