تلفن سایت

افزایش قیمت مسکن مهر در شهرهای جدید

تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۳

به‌رغم افزایش قیمت تمام شده مسکن مهر در سه مرحله زمانی متفاوت، به صورت رسمی، طی چند وقت اخیر، در برخی از شهرها، به عناوین مختلف مبالغ اضافی از پیش خریداران مطالبه شده است.
این مبالغ اضافی به قدری دارای ابهام و نقاط تاریک است که در رسمی یا غیررسمی بودن آن تردیدهای فراوانی از طرف مردم وجود دارد.
در یک نمونه از این افزایش قیمت ناگهانی، در یکی از شهرهای جدید اطراف تهران به پیش خریدارانی که ماه‌ها منتظر تحویل واحد خود هستند، اخیرا اعلام شده، برای بحث هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی باید ارقام جدیدی از طرف مردم به پروژه‌ها پرداخت شود. این در حالی است که این نحوه تعیین قیمت، خود به‌عنوان یک عامل بازدارنده در پرداخت به موقع آورده نقدی، از طرف مردم مطرح است و باعث به تاخیر افتادن کل پروژه می‌شود.
این در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر در شهرهای جدید گفت: این افزایش قیمت مربوط به بخشنامه دولت قبلی است.
محسن نریمان، اعلام کرد: این بخشنامه به صورت روشن و شفاف اعلام کرده که هزینه طرح‌های زیربنایی و روبنایی از مردم اخذ شود. نریمان با اشاره به اینکه دولت یازدهم زمانی پروژه مسکن مهر را تحویل گرفت که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تاکید کرد: دولت یازدهم پروژه مسکن مهر را با همان مشی و بخشنامه‌ای که دولت قبلی ابلاغ کرده‌ بود، ادامه می‌دهد و متاسفانه این بخشنامه در حال نمود پیدا کردن است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در همان روزهای آغاز پروژه مسکن مهر اعلام می‌شد که مردم با مبالغ 3 میلیون تا 7 میلیون تومان صاحب مسکن خواهند شد، اظهار کرد: حال با گذشت زمان وقتی اعلام می‌شود که هزینه احداث راه، برق و آب را باید متقاضیان بدهند طبیعی است که این مبالغ افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: به مردم توضیح خواهیم داد که این بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر، بخشنامه جدیدی نیست و مربوط به دولت قبلی و همان افرادی است که مسکن مهر را ایجاد کرده بودند. به گفته وی، هزینه آب‌رسانی به واحدهای مسکونی که در مناطق مرتفع قرار دارند، بیشتر از واحدهای مسکونی که در مناطق صاف احداث شده‌اند، خواهد بود. نریمان ادامه داد: در دولت یازدهم از مجمع و هیات مدیره و شخص وزیر راه و شهرسازی مجوز دریافت کردیم که اگر اجازه بدهند برای اینکه به متقاضیان مسکن مهر فشار وارد نشود طرح‌های روبنایی و زیربنایی ما از محل تهاتر زمین انجام شود. وی خاطر نشان کرد: به هر حال ما وارث یکسری قراردادها هستیم. این دولت یک سال است که بر سر کار آمده‌؛ در حالی که اغلب قراردادهای مسکن مهر باید 12‌مرداد‌ماه سال 92 تحویل می‌شد.




نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت