تلفن سایت

چگونگی وضعیت آب تهران

تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۳

چگونگی وضعیت آب تهران

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر نسبت به افزایش قابل ملاحظه و عبور از مرز استاندارد نیترات موجود در آب تهران هشدار داد و از وزیر کشور درخواست کرد در 24ساعت آینده برای بررسی کیفیت آب تهران کمیته اضطرار تشکیل دهد.
روز گذشته رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در جلسه علنی از افزایش قابل ملاحظه نیترات موجود در آب شرب برخی از مناطق تهران خبر داد و به دلیل سرطان‌زا بودن این ماده به مردم توصیه کرد به جای استفاده از آب لوله کشی از آب معدنی استفاده کنند. اگرچه بلافاصله این هشدار از سوی برخی مقامات مسوول دولتی از جمله استاندار تهران تکذیب شد اما او تاکید داشت: این تذکر با تکیه بر آمار و اطلاعات موثق ارائه شده و در صورت عدم پیگیری تعداد و اسامی مناطقی از تهران که بیشتر با این خطر مواجه هستند اعلام می‌شود.  به گفته او استفاده از آب لوله‌کشی با میزان نیترات غیراستاندارد برای شهروندان به‌ویژه برای کودکان زیر دوسال و سالمندان خطر ابتلا به سرطان را به دنبال دارد. حافظی تصریح کرد: آلودگی هوا قابل رویت است و همه آن را می‌بینند اما آلودگی آب قابل مشاهده نیست از این رو هرچه سریع‌تر این جلسه تشکیل شود.  رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توصیه‌ای به دستگاه‌های مسوول اظهار کرد:  به جای اینکه علیه این موضوع موضع‌گیری کنند نسبت به برنامه‌ریزی برای حل مشکل اقدام کنند. او در واکنش به اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه چرا قبل از تشکیل کمیته اضطرار آب این مورد را مطرح می‌کنید، تاکید کرد: به عنوان یک پزشک نمی‌توانم منتظر بمانم تا مسوولان از خواب بیدار شوند. سلامت مردم در برخی از مناطق شهر تهران تهدید می‌شود.  حافظی اعلام کرد: از مسوولان مربوطه، استانداری و سازمان آب می‌خواهم تا زودتر نسبت به تشکیل  این جلسه اقدام کنند در غیر این صورت موظف هستم، مستندات را ارائه کنم چرا که میزان نیترات آب شرب تهران در برخی از مناطق بیش از حد استاندارد است.

 آب تهران سالم است
هشدار رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در حالی است که استاندار تهران در واکنش به این اظهارات وجود هر نوع آلودگی در آب شرب پایتخت را رد می‌کند.  حسین هاشمی استاندار تهران در این باره گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از سازمان استاندارد آب شهر تهران سالم و استاندارد است. او افزود: مردم تهران نگران آلودگی آب نباشند چرا که اگر موردی باشد رسیدگی و اطلاع‌رسانی می‌کنیم. برخی از کارشناسان از چهار برابر شدن نیترات موجود در آب تهران خبر می‌دهند این در حالی است که میزان مجاز نیترات آب باید 30 میلی گرم در لیتر باشد اما نیترات آب شرب برخی از مناطق تهران هم‌اکنون به حدود 120 میلی گرم رسیده است.




نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت