تلفن سایت

۵ درصد اعتبار آب و برق مسکن مهر تامین شد

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۳

5 درصد اعتبار آب و برق مسکن مهر تامین شد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر را ابلاغ کرد. محمد باقر نوبخت، به وزارت نیرو ابلاغ کرد که از محل حق انشعابات، نسبت به اختصاص300 میلیارد تومان بابت احداث شبکه آب، برق و فاضلاب مسکن مهر اقدام کند.
این ابلاغ در پی تصمیم اتخاذ شده در تاریخ 18 تیرماه امسال در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفته است که در پی آن قرار شد 1000 میلیارد تومان برای حل مشکل آب و برق پروژه‌های مسکن مهر اختصاص یابد. از این میزان مقرر شد، 700 میلیارد تومان از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و 300 میلیارد تومان توسط وزارت نیرو، تخصیص یابد. این در حالی است که 300 میلیارد تومان اعتباری که هم‌اکنون برای حل مشکل آب و برق برخی واحدهای مسکن مهر ابلاغ شده است تنها 5 درصد از کل نیاز مسکن مهر به تامین منابع مالی برای حل مشکلات زیربنایی این پروژه‌ها است. نمایندگان وزارت راه‌وشهرسازی و وزارت نیرو، تیرماه در جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور به صورت مشترک برآورد کردند برای جمع شدن کل پرونده خدمات زیربنایی مسکن مهر رقمی معادل 5600میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی حاکی است هم اکنون 500 هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد یکی از خدمات سه گانه زیربنایی شامل آب، برق و فاضلاب هستند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت