تلفن سایت

اجاره داری شهرداری تهران

تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

اجاره داری شهرداری تهران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در راستای تامین منابع پایدار درآمدی به شهرداری تهران پیشنهاد داد به جای فروش پروژه‌های شهری، در قالب قراردادهای اجاره، آنها را به بهره‌برداران بسپارد.
محمدسالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در این باره گفت: به‌منظور ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تهران باید ساز و کار اجاره داری در شهرداری ایجاد شود.
او ادامه داد: یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار در همه کشورهای توسعه یافته و کلانشهرها، اجاره داری است به‌طوری که شهرداری نباید پروژه‌های بزرگ را بفروشد بلکه باید آنها را در قالب اجاره در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.
 سالاری تصریح کرد: اگر شهرداری پروژه‌های بزرگ را بفروشد می‌تواند از منابع مالی آن فقط در یکی دو پروژه برخوردار شود؛ این در حالی است که شهرداری باید سال‌های سال به این پروژه‌ها خدمات شهری ارائه دهد. پس بهتر است این خدمات از طریق منابع پایدار مالی همچون اجاره بها تامین شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به سمت  نفروختن املاک شهرداری حرکت کنیم، گفت: در حال حاضر مدیریت شهری باید برای تامین منابع پایدار مالی تصمیماتی اخذ کند که اجاره‌داری یکی از پیشنهادهای مطرح شده در این زمینه است.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود از احتمال تشکیل کمیته املاک در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خبر داد و افزود: تمامی شهرهای کوچک در کشور دارای کمیته املاک هستند و در کمیسیون معماری و شهرسازی نیز به دنبال ایجاد کمیته املاک هستیم تا متناظر با کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت در کنار سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، در جریان کامل پرونده‌های تهاتر، فروش و... قرار گیریم تا براساس وضعیت املاک تصمیم‌گیری‌های اساسی صورت گیرد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت