تلفن سایت

گلایه قالیباف از دولت

تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۳

گلایه قالیباف از دولت

شهردار تهران پس از دو هفته غیبت از جلسات غیرعلنی شورا این هفته برای بررسی یک فوریت طرح «اصلاح مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه احیای نوسازی بافت‌های فرسوده» به شورا آمد وگفت: ما به‌طور قانونی نمی‌توانیم یک شرکت خصوصی را از شرکت در پیمان‌های شهرداری منع کنیم، اما چون بخشی از سهام شرکت نوسازان متعلق به شهرداری تهران بود، شورای سوم حضور این شرکت در مناقصات سازمان نوسازی را تا واگذاری سهام به بخش خصوصی منع کرد.
او با گلایه از تصمیمات شورای سوم درخصوص سازمان نوسازی گفت: پس از تحقیق و تفحص شورای سوم از سازمان نوسازی، تصمیم‌گیری‌ها به سمتی رفت که برخی تصمیمات منصفانه نبود. کاری تازه شروع شده بود و اشکالاتی نیز داشت، وارد کردن شوک به این حوزه صحیح نبود. این شرکت متصل به شهرداری تهران بوده و در مناطق شهرداری نیز شعبی داشته است و با توجه به اینکه نام منطقه شهرداری تهران در پسوند این شرکت وجود دارد، در افکار عمومی برای شهرداری بار حقوقی ایجاد می‌کند، بنابراین پیشنهاد می‌دهم این شرکت به شرطی بتواند در مناقصات سازمان نوسازی شرکت کند که نام منطقه شهرداری را از پسوند اسمش حذف کند.
شهردار تهران در ادامه به موضوع تعهدات دولت در بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل ناموفق بودن شرکت نوسازان، عمل نکردن دولت به تعهداتش در بافت فرسوده بوده است چرا که وام ها و 50 درصد معافیت عوارض را پرداخت نمی‌کند و یکی از دلایلی که کارنامه این شرکت در نوسازی منفی بوده است، همین موارد است.
قالیباف تصریح کرد: دولت از محل 50 درصد معافیت در نوسازی بافت‌های فرسوده بالای 400 میلیارد تومان به شهر تهران بدهکار است که تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نکرده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت