تلفن سایت

استاندار تهران بابت وضعیت موجود، سه نگرانی عمده را مطرح کرد

تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۳

استاندار تهران بابت وضعیت موجود، سه نگرانی عمده را مطرح کرد
سید حسین هاشمی، ضمن ابراز نگرانی از تراکم فروشی شدید در پایتخت، دو نگرانی عمده دیگر خود را وضعیت نابسامان و آماده نبودن خدمات زیر بنایی و رو بنایی مسکن مهر و همچنین بحران ناشی از افزایش مهاجرت به اطراف تهران در نتیجه آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر عنوان کرد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص اینکه در دولت قبل، استاندار تهران اعلام کرده بود منابعی از محل اعتبارات استانداری برای تامین امکانات زیربنایی و روبنایی اختصاص داده شده است، گفت: چنین اعتباری در مسکن مهر برای تاسیسات زیربنایی و روبنایی تعیین نشده است و در دوره گذشته هیچ تعیین تکلیفی برای این موضوع نشده و منابعی هم برای آن مشخص نشده بود.
هاشمی با تاکید بر اینکه ساکنان مسکن مهر با چند معضل بزرگ روبه‌رو هستند، اظهار کرد: اولین معضل، مربوط به عدم آمادگی زیرساخت‌ها و امکانات روبنایی مانند آموزش و پرورش، کلانتری، درمانگاه و مسجد و دیگر موارد است. به‌عنوان مثال، در سایت مسکن مهر اسلامشهر 20 هزار نفر ساکن شدند؛ در حالی که از کمترین امکاناتی بهره‌مند نیستند و برای ورود به سایت، حدود 5/3 کیلومتر باید مسافت طی کنند تا به دوربرگردان ورودی سایت برسند.

 مسکن مهر اسلامشهر همانند شهر جنگ زده
استاندار تهران با بیان اینکه سایت مسکن مهر در اسلامشهر مانند یک شهر جنگ زده است، بیان کرد: البته در حال ساماندهی راه دسترسی به این سایت هستیم و اعلام شده است تا راه دسترسی را ایجاد کنیم.
هاشمی با تاکید بر اینکه استانداری منابعی برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی ندارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی هم منابعی ندارند و در دوره گذشته تعیین تکلیفی برای منابع این خدمات نشده است و فقط ساخت مسکن مهر را از طریق وام پیش بردند که البته این هم مشکلاتی را ایجاد کرده است.
استاندار تهران همچنین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما جلوگیری از افزایش جمعیت تهران و حتی کاهش جمعیت است، بیان کرد: اگر خرید و فروش مسکن مهر را آزاد بگذاریم ممکن است از استان‌های دیگر، مردم، این واحدها را خریداری کنند که یک خطر برای شهر تهران به شمار می‌رود و باید مدیران شهرهای جدید به آن توجه کنند.
وی با تاکید بر اینکه رقم فروش تراکم در تهران خیلی بالا است و با این وضعیت جای نگرانی وجود دارد، اظهار کرد: اگر این ميزان تراکم نتیجه بگیرد تهران به وضع نابسامانی می‌رسد، به خصوص اینکه در ارتفاع یک طبقه را اضافه کرده‌اند.
هاشمی تصریح کرد: البته شورای شهر وارد این موضوع شده و امیدواریم که درباره این قضیه معقولانه تصمیم‌گیری کنند ضمن آنکه با تغییر کاربری فضای سبز در شهر تهران و تغییر کاربری آن به شدت مخالفیم.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت