تلفن سایت

تصویب کلیات طرح جامع کاداستر

تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

تصویب کلیات طرح جامع کاداستر

نمایندگان مجلس کلیات طرح جامع کاداستر را تصویب و همچنین اصطلاحات و تعاریف این طرح را تعیین کردند.
نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس، در جریان بررسی جزئیات طرح جامع حدنگار (کاداستر) کشور با ماده یک این طرح با 142 رأی موافق، از مجموع 195 نماینده حاضر موافقت کردند.
تعریف و تشریح برخی اصطلاحات کلیدی و مهم در این طرح ازجمله مصوبات روز گذشته مجلس در رابطه با طرح جامع کاداستر بود. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برخی مخالفان این طرح که بر آثار منفی هزینه ای کاداستر تاکید می‌کنند، این طرح را طرح مهمی دانست که از مجلس قبل باقی مانده است و گفت: هزینه‌های این طرح از طریق درآمد حاصل از فروش نقشه‌هایی که تهیه می‌شود به دست‌می‌آید.
کاداستر در اصطلاح کاربردی به‌معنای نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد. براساس قانون برنامه پنجم توسعه، انتظار می‌رود در پایان سال 1394 که پایان اجرای برنامه پنج‌ساله توسعه است، نقشه کاداستر اراضی کشور به صورت کامل تهیه شده و به بهره‌برداری رسیده باشد.
براساس اظهارات مسوولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طرح کاداستر با تعیین حدود اراضی و املاک از بروز بسیاری از جرايم و دعاوی مربوط به املاک به ویژه زمین‌خواری‌های بزرگ جلوگیری می کند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت