تلفن سایت

تشکیل دو دبیرخانه جداگانه شورای شهر و شهرداری تهران

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

تشکیل دو دبیرخانه جداگانه  شورای شهر و شهرداری تهران

 شورای شهر و شهرداری تهران با تشکیل دو دبیرخانه جداگانه، سازوکارهای نظارت بر اجرای برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری پایتخت را طراحی می‌کنند.
دو دبیرخانه «پایش شهرداری» و «کمیته پایش شورا» روز گذشته با تشکیل اولین جلسه مشترک، چگونگی طراحی نظام نامه اجرایی برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران را بررسی کردند. در این جلسه که با حضور علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و تعدادی از نمایندگان مجموعه شهرداری تهران برگزار شد؛ مقرر شد سازو کار نظارتی و نظام نامه اجرایی برنامه پنج ساله دوم شهرداری در حوزه‌های مختلف تا پایان خردادماه تفکیک و مشخص شود. طبق توافق انجام شده، نتایج حاصل از بررسی‌ها، مدل نظارت بر كاركرد معاونت‌های مختلف شهرداری تهران را طبق اهدافی كه در برنامه پنج‌ساله دوم تعیین شده است ارائه می‌کند. دومین برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران اواخر سال گذشته، به‌عنوان سند بالادست طرح تفصیلی و بودجه‌های سالانه شهر تهران، در شورای شهر به تصویب رسید. در این برنامه، هفت چشم‌انداز و 102 نوع سیاست لازم‌الاجرا گنجانده شده و بیش از 80 شاخص اندازه‌گیری و پایش میزان تحقق ماموریت‌ها، تعریف شده است.
با این برنامه شهرداری باید برای هر نوع فعالیت مالی، شهری و عمرانی شاخص‌های تعیین شده را رعایت كند و پایتخت را به گونه‌ای مدیریت کند كه در سال97، شهروندان رفاه عمومی را احساس كنند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت