تلفن سایت

جریمه سنگین برای پایان قطع درختان در تهران

تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

جریمه سنگین برای پایان قطع درختان در تهران

سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تدوین طرحی در شورای شهر خبر داد که به موجب آن، مالکانی که نسبت به قطع غیرقانونی درختان ملک خود برای دریافت مجوز ساخت اقدام کنند، تمام ملک به نفع شهرداری تملک می‌شود.
 محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران در مورد ضوابط ساخت‌وساز در باغات گفت: در تدوین ضوابط ساخت‌وساز در باغات اشتباهی اساسی صورت گرفته که به 30درصد مساحت باغ مجوز ساخت تعلق مي‌گيرد، چون با ورود مصالح به باغ و شروع ساخت‌وساز درختان از بین مي‌روند.
او با اشاره به قانون مصوب مجلس در سال 1359 اظهار کرد: طبق این قانون، اگر کسی در ملک خود نسبت به تخریب و قطع درختان اقدام کند، ملک وی باید به نفع شهرداری مصادره شود؛ البته در تهران این قانون تاکنون اجرایی نشده است؛ اما شورای شهر در نظر دارد با اعمال این قانون طرحی را با نام «پایان قطع درخت در تهران» به تصویب برساند. براساس این طرح، چنانچه قطع درخت در ملکی صورت بگیرد، شهرداری دیگر نباید به آن ملک، مجوز ساخت و ساز بدهد که با این کار، ملک مزبور عملا از حیز انتفاع ساقط می‌شود.
  منطقه یک از دست رفت
این عضو شورا روند ساخت وسازها در منطقه یک تهران را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در منطقه یک، مجوزهایی صادر شده که 100 درصد مخالف طرح تفصیلی است. ما منطقه يك را به‌خاطر كسب درآمد شهرداري از دست داده‌ايم.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت