تلفن سایت

ادامه ساخت برنامه مسکن اجتماعی

تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

ادامه ساخت برنامه مسکن اجتماعی

وزارت راه‌وشهرسازی در پاسخ به انتقادهایی که طی روزهای اخیر از جانب برخی نمایندگان مجلس و تعدادی از صاحب‌نظران منتقد درباره مسکن اجتماعی مطرح شده است، اطلاعیه رسمی صادر کرد.

از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، در حال حاضر طرح جامع مسکن و به‌ویژه مسکن اجتماعی در کمیته‌های کارشناسی بررسی می‌شود و هنوز این طرح‌ها نهایی نشده است و پیش نویس‌هایی که در این زمینه به مراکز واجد شرایط برای اعلام نظر و بررسی ارسال شده است، جنبه اجرایی و مصوب شده ندارد. وزارت راه‌وشهرسازی در این اطلاعیه اعلام کرده است: جزئیات برنامه مسکن اجتماعی از جمله پرداخت ماهانه 650‌هزار تومان به عنوان بن اجاره به سرپرستان خانوارهای دهک یک و دو هنوز نهایی نشده است و در صورت نهایی شدن هر طرح و برنامه‌ای از طریق مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. همچنین در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم مردم می‌رساند مطالب بیان شده توسط افراد با سمت‌های مختلف هنوز جنبه اجرایی و مصوب پیدا نکرده است و تاکید می‌شود، در صورت تصویب و نهایی شدن هر طرحی در زمینه مسکن از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی به اطلاع عموم خواهد رسید. پیش از این اعلام شده بود که «دولت در نظر دارد در مسکن اجتماعی 60 ‌درصد اجاره‌بها را به‌ صورت یارانه (بن اجاره) پرداخت کند.این پرداخت از طریق سپرده‌گذاری هزار و500 میلیارد ‌تومان در بانک‌ها با نرخ 23 ‌درصدی است تا به این ترتیب سالانه 340 میلیارد ‌تومان سود عاید دولت شود.»
اگر چه در ماه‌های اخیر با موضوع مسکن اجتماعی و مسائل مرتبط با برنامه‌های جدید دولت در بخش مسکن، گزارش‌هایی منتشر کرده است، اما همواره این گزارش‌ها را در قالب برنامه‌های پیشنهادی و کارشناسی که هنوز تصویب نهایی نشده و در دست بررسی است، مورد توجه و تاکید قرار داده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت