تلفن سایت

ابلاغ مقررات صندوق های زمین و ساختمان

تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۳

ابلاغ  مقررات صندوق های زمین و ساختمان

وزیر راه‌وشهرسازی از ابلاغ مقررات جدید تشکیل صندوق‌‌های زمین‌ و ساختمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: از این طریق بتوان از ظرفیت بازار سرمایه در تامین مالی مسکن استفاده کرد.
و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی تصریح کرد: با توافق وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان بورس، ضوابط جدید راه‌اندازی «صندوق‌های زمین و ساختمان» ابلاغ شد.
در قالب ضوابط جدید تشکیل صندوق‌‌های زمین‌ و ساختمان، نه‌تنها امکان تامین‌مالی توسط مالک‌زمین و شرکت‌ساختمانی برای ساخت‌وساز، از طریق تاسیس صندوق و جذب سرمایه سرمایه‌گذاران صندوق وجود دارد که در ازای برپایی بازار این صندوق‌ها، منافع و مشوق‌هایی هم به صاحبان صندوق و هم به سرمایه‌گذاران خواهد رسید.
با تصویب و ابلاغ ضوابط جدید صندوق زمین‌وساختمان در سازمان بورس، از هم‌اکنون ابتدا با درخواست مالک زمین‌ آماده‌به‌ساخت، امکان تشکیل اولین صندوق وجود دارد. مالک زمین پس ‌از آن با تعیین شرکت ساختمانی و معرفی پروژه‌ خود، مقدمات فراخوان برای سرمایه‌گذاری افراد حقیقی و حقوقی در صندوق زمین‌وساختمان را فراهم می‌کند.
تنها شرط راه‌اندازی این صندوق‌ها، رعایت حداقل ارزش سرمایه‌گذاری –ارزش ساخت‌وساز- به مبلغ 10 میلیارد تومان است. در مقررات جدید، حداقل 6 نوع ضوابط تشویقی وجود دارد که تعدادی از آنها نصیب صاحبان صندوق (مالک زمین و سازنده) و تعدادی هم عاید سرمایه‌گذاران می‌شود.
با ابلاغ مقررات جدید تشکیل صندوق‌‌های زمین‌ و ساختمان گام‌ مهمی برای رفع مشکلات قبلی راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان برداشته‌ شده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت