تلفن سایت

رکود معاملات مسکن در سال ۹۳

تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۳

رکود معاملات مسکن در سال 93

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با استناد به روال معمول معاملات در بازار مسکن بهار، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و با توجه به اینکه اوضاع بازار مسکن که با بازار ارز و طلا متفاوت است به‌دلیل اینکه پروسه خرید و فروش مسکن سه ماه تا یکسال زمان می‌برد شاهد افزایش معاملات در خرداد و اردیبهشت ماه خواهیم بود.
 حسام عقبایی، افزود: با توجه به ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن اکنون زمان خوبی برای خرید خانه است. وی در رابطه با بازار مسکن گفت: در سه ماه پایانی سال 92 شاهد افزایش حجم معاملات بودیم و این آمارها در تهران و کل کشور سیر صعودی داشته است. عقبایی گفت: پیش‌بینی ما برای آینده بازار مسکن این است که در فصل بهار و نیمه اول سال جاری شاهد رونق در بازار مسکن باشیم. رئیس اتحادیه املاک تهران خاطرنشان کرد: منظور از رونق، رونق معاملاتی است و شامل افزایش قیمت نمی‌شود.
ادامه رکود حداقل تا شهریور
همچنین رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: رکود در بازار تا نیمه نخست امسال دست‌ کم ادامه خواهد یافت و بعد از آن احتمال رونق در بازار مسکن وجود دارد. رهبر اظهار کرد: بخش مسکن به علت نبود تعادل بین عرضه و تقاضا دچار کمبود است و اگر آمار 20 سال گذشته را بررسی کنیم، می‌بینیم که هر پنج سال وضعیت رکودی در بخش مسکن به وجود آمده است، رکود در بازار مسکن از سال گذشته شروع شده که به نظر می‌رسد حداقل تا نیمه‌های امسال ادامه خواهد داشت. وی پیش‌بینی کرد که بازار مسکن در سه تا 6 ماه آینده همچنان در حالت رکود باقی بماند تا زمانی که میزان تقاضا افزایش یابد و مانند یک فنر عمل کرده و به تکان خوردن بازار کمک کند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت