تلفن سایت

احتمال رکود مسکن با هدفمند شدن یارانه ها

تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۳

احتمال رکود مسکن با هدفمند شدن یارانه ها

باتوجه به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در صورتی که سیاست‌های دولت تغییر نکند، بر شرایط کلان در بازار مسکن تاثیر می‌گذارد و شاید رکود در این بخش ادامه پیدا کند.
حسام‌ عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و تاثیر آن بر بازار مسکن تصریح کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در کوتاه‌مدت تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت.  وی تاکید کرد: اجرا شدن فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در راستای اجرای عدالت در جامعه است که به نفع اقتصاد کشور خواهد بود به طوری که افرادی که تمکن مالی دارند نباید از یارانه‌ استفاده کنند تا این پول به نفع افراد کم‌درآمد هزینه شود.
عقبایی با بیان اینکه بخش اقتصاد کلان در کشور با بخش مسکن متفاوت است، اظهار کرد: در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق افتاده که با وجود گرانی مصالح، دستمزد کارگر و افزایش تراکم، قیمت مسکن ثابت مانده و این بخش با افزایش قیمت روبه‌رو نشده و در مقابل مواقعی بوده که بدون افزایش قیمت در بخش مصالح و دستمزد کارگر، با افزایش چشمگیری در قیمت خانه روبه‌رو بوده‌ایم.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: در ماه‌های آینده شاهد تورم 25 درصدی در جامعه خواهیم بود و با توجه به اینکه بخش مسکن در سال گذشته در رکود تورمی به سر برد، پیش‌بینی می‌شود امسال همین روند ادامه داشته باشد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت