تلفن سایت

هشدار به دریافت حق الزحمه بیشتر مشاوران املاک

تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۳

هشدار به دریافت حق الزحمه بیشتر مشاوران املاک
 
 
رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: مشاوران املاک حق ندارند بیش از تعرفه های تعیین شده از مشتریان حق الزحمه دریافت کنند و دریافت پول بیشتر از رقم تعیین شده از طرفین معامله، از مصادیق تخلف صنفی محسوب می شود.

حسام عقبایی افزود: طبق تعرفه تعیین شده در معاملات بالای 100 میلیون تومان، مشاوران املاک باید 25 صدم درصد ارزش ملک را از طرفین دریافت کنند. به گفته این مقام مسئول، حق الزحمه مشاوران املاک در اجاره مسکن یک چهارم بهای اجاره هر ماه است و براساس عرف بازار هر یک میلیون تومان 30 هزار تومان محاسبه می شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تاکید کرد: در صورتی که مشاوران املاک، کمیسیون بیشتر از تعرفه تعیین شده از طرفین معامله مطالبه کنند، این مساله به عنوان مصادیق تخلف صنفی محسوب شده و قابل پیگیری است.

عقبایی تصریح کرد: با مطالبه بیشتر حق الزحمه مشاوران املاک از طرفین معامله، آنها می توانند شکایت خود را به کمیسیون رسیدگی به شکایات و رسیدگی به تخلفات اتحادیه اعلام کنند و مطمئن باشند که با متخلفان برخورد قاطع و جدی انجام خواهد شد و حتی ممکن است واحد صنفی متخلف با اعمال قانون پلمپ شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران هشدار داد: مردم می توانند هرگونه تخلف کشاورزان املاک را با شماره تلفن 7334 اعلام کنند و اطمینان داشته باشند به خواسته آنان رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص ادامه کار مشاوران املاک فاقد پروانه کسب نیز گفت: تمام مشاوران املاک فاقد پروانه کسب در تهران شناسایی شده اند و درصدد هستیم طبق برنامه ریزی های انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به پلمپ آنها اقدام کنیم.

عقبایی یادآور شد: در طرح ضربتی برخورد با مشاواران املاک فاقد پروانه کسب، سال گذشته موفق شدیم با همکاری اتاق اصناف و اماکن، حدود 900 واحد فاقد پروانه کسب را با اعمال قانون پلمپ کنیم.

 

نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت