تلفن سایت

پیش بینی قیمت مسکن در سال جاری

تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

پیش بینی قیمت مسکن در سال جاری

ستون امروز نبض بازار انتقادات و پیش‌بینی یکسری از مصرف‌کننده‌ها در بازار مسکن را منعکس کرده که به این شرح است:

 یکی از منتقدان بازار مسکن در واکنش به تصمیم عده‌ای از متقاضیان مسکن که به نوعی اعتصاب کرده‌اند و اقدام به خرید نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: نرخ تورم متناسب با رشد قیمت سایر اقلام از جمله قیمت دلار محاسبه می‌شود و در حال حاضر با توجه به قیمت دلار و نرخ تورمی که در بازار است، قیمت‌های فعلی بازار مسکن برای خرید عالی است!
وی در ادامه درباره قدرت خرید متقاضیان افزود: چرا فکر می‌کنید به‌دلیل اینکه نمی‌توانید از بازار مسکن خرید کنید، قیمت‌ها بالا است؟
این متقاضی همچنین تاکید کرد: این دسته از خریداران یقین داشته باشند که همیشه برای هر کالایی خریدار در بازار حضور دارد، البته در زمان گرانی ممکن است برای مثال خریدارانی که تا دیروز محدوده جردن را انتخاب کرده بودند الان باید یا متراژ کوچک‌تر را انتخاب کنند یا محدوده سکونت انتخابی خود را به سایر مناطق تغییر دهند.
از طرف دیگر متقاضی دیگری در رابطه با آینده بازار مسکن اظهار کرد: مسکن یک ریال هم گران نخواهد شد، زیرا ارزان‌تر می‌شود و فقط امکان دارد به‌دلیل تقاضای همیشگی در بازار مبالغ نرخ‌های اجاره با افزایش رو به رو شود.
وی تصریح کرد: به نظر بنده مسکن تا 2 سال آینده در رکود شدید باقی خواهد ماند و گرانی احتمالی بر سایر اقلام متمرکز خواهد شد. قیمت مسکن به این چند دلیل ارزان خواهد شد از جمله اینکه قدرت خرید نیست و از طرف دیگر عرضه با توجه به تعداد خریداران حاضر در بازار بالا است.
خریداری در بازار مسکن عنوان کرد: آن دسته از افرادی که پیش‌بینی می‌کنند با افزایش قیمت بنزین، مسکن هم گران خواهد شد، دچار اشتباه بزرگی شده‌اند. افزایش قیمت بنزین و مایحتاج روزانه مردم، یعنی کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده بنابراین با افزایش نرخ بنزین، بازار مسکن با رکود مواجه خواهد شد.
منتقد دیگری به ایراد از قیمت دلار پرداخت و اعلام کرد: تا زمانی که قیمت دلار به زیر 2000 تومان بازنگردد، بازار همین‌طور باقی خواهد ماند. بخشی از رکود بازار مسکن به زمان شروع گرانی دلار مربوط می‌شود.
خریداری به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: بنده بعد از مدت‌ها اجاره‌نشینی، امسال قصد خرید از بازار مسکن را داشتم. اما وقتی عزم خریداران را در خرید نکردن مسکن با قیمت‌های فعلی دیدم، نقدینگی خود را در بانک سپرده‌گذاری کردم و تا قیمت‌ها کاهش چشمگیری پیدا نکند، خرید نمی‌کنم.
یک متقاضی معتقد است:چطور ممکن است این تعداد واحد مسکونی خالی در بنگاه‌ها فایل شده باشد، اما قیمت مسکن حرکت نزولی نداشته باشد؟


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت