تلفن سایت

تحویل قیر رایگان برای آسفالت پروژه های راه سازی

تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

تحویل قیر رایگان برای آسفالت پروژه های راه سازی

 معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 700 میلیارد ریال از محل مشارکت‌های خیرین و کمک های مالی مردمی برای اجرا و یا تکمیل پروژه های راه سازی در کشور جذب شده است.
سیدحسین میرشفیعی در جلسه بررسی وضعیت پروژه های راه سازی شهرستان های خلخال و کوثر در خلخال یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی را استفاده از ظرفیت خیرین در اجرای پروژه های عمرانی کشور دانست و گفت: امسال 700 میلیارد ریال از محل مشارکت های خیرین و کمک های مالی مردمی برای اجرا و یا تکمیل پروژه های راه سازی در کشور جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت اعتباری فعلی کشور و با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی تکمیل پروژه‌های راه سازی بدون مشارکت خیرین و کمک‌های مالی مردمی ممکن نیست، افزود: در سال آینده اعتبارت پروژه‌های راه روستایی در اختیار شورای برنامه ریزی استان و استانداران قرار داده می شود و تا زمان توزیع بودجه و ابلاغ اعتبارت به استان ها زمان کاری از دست می‌رود.
وی گفت: برای حل مشکل محدودیت اعتباری و محدودیت فصل کاری در استان های سردسیر مانند اردبیل باید از راهکار استفاده از مشارکت خیرین و پیمانکاران با توان مالی بالا سود برد.
وی به تحویل قیر رایگان برای پروژه‌های راهسازی مناطق مختلف کشور در سال آینده اشاره کرد و افزود: اولویت تحویل قیر در مناطق مختلف کشور با پروژه هایی خواهد بود که کار زیرسازی آنها تکمیل و به مرحله آسفالت رسیده باشد.
وی گفت: در تحویل قیر رایگان برای آسفالت پروژه های راه سازی محدودیتی وجود ندارد و استان هایی که پروژه کافی و آماده برای آسفالت داشته باشند قیر این پروژه ها از طریق وزارت نفت به صورت رایگان تامین خواهد شد.
وی با بیان این که در توزیع اعتبارات مناطق مختلف کشور سایر شاخص‌های از جمله محرومیت در کنار شاخص اصلی جمعیت ملاک قرار داده شده افزود: ایجاد تعادل و پرهیز از هر گونه تبعیض در توزیع اعتبارات سال آینده پروژه های راه سازی لحاظ خواهد شد.
وی گفت: تلاش می شود همه مردم کشور به طور مساوی از اعتبارات و امکانات بهره مند شوند.
میرشفیعی از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های راه سازی روستایی شهرستان خلخال در سال آینده خبر داد و افزود: این اعتبار 50 درصد از اعتبار مورد تعهد پرداخت مطالبات معاونت راه روستایی وزارت راه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال 93 است.
وی نسبت به پیگیری اعتبارات مورد نیاز پروژه های راه سازی بزرگ و اصلی شهرستان خلخال از جمله راه اصلی خلخال به فیروزآباد و خلخال به منجیل در وزارت راه و شهرسازی قول مساعد داد.
وی گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های راه های اصلی خلخال، راه فرعی و توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان نیز با تامین اعتبار تا سال آینده تکمیل و 18 کیلومتر از باقیمانده فاقد آسفالت این مسیر آسفالت می شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت