تلفن سایت

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۳

تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

پیش بینی قیمت مسکن در سال 93

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره قیمت مسکن در سال آینده می گوید قیمت مسکن در بهار 93 تغییر نمی کند و بازار در ثبات قرار خواهد داشت.
در سال های اخیر یکی از مشکلاتی که اقتصاد کشور با آن رو به رو بوده افزایش قیمت مسکن بوده است که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مردم برای تامین نیاز خود قید خرید خانه را زده و به سمت بازار اجاره مسکن هدایت شوند.
البته در دولت نهم دولت قصد داشت با طرح مسکن مهر مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کند که در نهایت نیز این طرح آنچنان که باید نتوانست مشکلات را برطرف کند و هم اکنون که وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی است وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده تا زمانی که طرح مسکن مهر به پایان نرسد این وزارتخانه توانایی آغاز طرح مسکن اجتماعی را ندارد.
این در حالی است که در سال 92 بازار مسکن تقریبا در رکود کامل قرار داشت و بسیاری از کارشناسان از افت قیمت مسکن خبر می دادند. علی اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در این رابطه می گوید افت قیمت مسکن در ماه های اخیر به دلیل فضای روانی حاکم بر بازار است و شاهد اقدام عملی برای کاهش قیمت ها نیستیم و تولید مسکن که می تواند قیمت مسکن را منطقی کاهش دهد افزایش نیافته است.
اما مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از کاهش حدود 20 درصدی قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری خبر داده و می گوید در سال 92 روند کاهش قیمت شروع شده و این روند ادامه دارد اما به قیمت اصلی و واقعی خود نرسیده است و قیمت مسکن می تواند بیش از این کاهش یابد.
افت قیمت مسکن در سال گذشته اما نتوانسته رونق را در بازار مسکن حاکم کند و در سال جاری معاملات مسکن کاهش قابل توجهی داشته و متقاضیان خرید مسکن به دنبال کاهش بیشتر قیمت هستند و مالکان نیز امیدوار به پایان شوک روانی حاکم بر بازار و افزایش قیمت ها هستند.
در همین رابطه افزایش وام خرید مسکن تا 50 میلیون تومان نیز نتوانسته معاملات خرید مسکن را افزایش دهد و در سال جاری بیش از آنگه شاهد خرید و فروش مسکن باشیم شاهد رهن و اجاره مسکن بوده ایم و به واسطه افزایش تقاضا برای اجاره مسکن نرخ اجاره افزایش یافته است.
اما حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر این که قیمت مسکن در سال جاری کاهش یافته است می گوید سال 92 روند قیمتی مسکن نزولی بود و امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی همچنین درباره قیمت مسکن در سال آینده پیش بینی کرده است که قیمت مسکن در بهار 93 تغییر نمی کند و بازار در ثبات قرار خواهد داشت.
عقبایی همچنین به طرح های دولت برای حل مشکل مسکن اشاره کرده و می گوید دولت طرح هایی همچون مسکن اجتماعی و همچنین افزایش وام مسکن را مطرح کرده است و در صورتی که این طرح ها اجرا نشود قیمت مسکن از تابستان و قطعا در نیمه دوم سال آینده افزایش می یابد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مسکن تهران با اشاره به افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران و همچنین ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده معتقد است در صورتی که دولت نتواند برنامه های خود را در سال آینده اجرایی کند به طور حتم این موضوعات بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد و شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت