تلفن سایت

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

ستون امروز نبض بازار تصمیم دارد وضعیت کنونی بازار مسکن را به نقل از عده‌ای از متقاضیان در بازار شرح دهد.
یکی از منتقدان بازار مسکن گفت: این روزها اغلب دلالان مسكن سعي دارند بازار مسكن را به‌طور كاذب، فعال نشان دهند تا با این ترفند متقاضیان با تصور بر احتمال گران شدن ملک، از هر طریقی بودجه خریدشان را تکمیل كنند و در نهایت دلالان را به هدف‌شان برسانند.
از طرف دیگر خریدار دیگری معتقد است: به نظر بنده رکود در بازار مسکن حداقل تا یک‌سال آینده هم ادامه خواهد داشت.
همچنین یک متقاضی در پاسخ به آن دسته از مشاوران املاک و برخی کارشناسان که افزایش قیمت را برای آینده مسکن پیش‌بینی می‌کنند، گفت: در كجاى دنيا هر روز و هر ماه قيمت‌ها با رشد مواجه می‌شود! متقاضیان مسکن، خودشان با خرید نکردن، باید بازار را هدایت کنند.
یکی از مصرف کننده‌های بازار مسکن با اشاره به خروج مسکن از حالت سرمایه‌ای اظهار کرد: مسکن هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت؛ چراکه به نظر می‌رسد مسکن از حالت کالای سرمایه‌ای و تجارتی خارج شده است به همین خاطر در حال حاضر خانه‌های خالی زیادی بدون مشتری روی دست مالکان باقی مانده است.
از سوی دیگر برخی از بنگاهداران براین باورند که در نیمه دوم سال آینده بازار مسکن از خواب (رکود) بیدار خواهد شد، اما یکی از متقاضیان در این رابطه عنوان کرد: امیدوارم مسکن هرگزاز خواب بیدار نشود، زیرا حالا که به اصطلاح خواب است، نمی‌توان نزدیک بازار رفت چه برسد به موقعی که بیدار شود!
علاوه براین منتقدی درباره زمان افزایش احتمالی قیمت‌ها در سال آینده، تاکید کرد: همان‌طور که کارشناسان مسکن و مسوولان پیش‌بینی کرده‌اند، رکود بازار مسکن در سال 93 حداقل تا نیمه اول سال ادامه خواهد داشت، اما به‌طور کلی روند افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن با توجه به روال چند سال گذشته، هر 2 تا 3 سال یکبار بوده است. حال با توجه به آخرین رشد قیمت در سال 1391 پیش‌بینی جهش قیمت مسکن حداقل در 2 تا 3 سال آینده خواهد بود نه سال 93.
سازنده‌ای در واکنش به بنگاهدارانی که بازار را مورد استقبال خریداران توصیف می‌کنند، تصریح کرد: مراجعان به دفاتر املاک، خود مالکان و فروشنده‌ها هستند که می‌خواهند به طور حضوری از بازار خبردار شوند و با این اقدام جو بازار را گرم می‌کنند! پس حجم این متقاضیان در بازار را نباید به حجم خریداران نسبت داد.
بنده سازنده هستم و بیکار، هر هفته به عنوان خریدار به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنم برای اطلاع از قیمت و استفاده از تجربیات دیگران.
خریدار ديگري به برخی از بنگاهداران املاک خاطر نشان کرد: متقاضیانی که در بازار خرید با کمک وام و قرض و بدهی دنبال واحدهای حداکثر 50 متری هستند، نباید مشتریان دست به نقد تصور شوند.
یکی از متقاضیان به چند دلیل گرانی مسکن در سال آینده را غیرممکن اعلام کرد: درصد چشمگیری از سرمایه‌گذاران مسکن به‌دلیل رکود بازار نتوانسته‌اند سود و سرمایه خود را از بازار مسکن جمع کنند.
مسکن، رشد و افزایش قیمت چند برابری خود را در یکی دو سال اخیر پیدا کرده است و حداقل تا 3 سال آینده رکود نسبی در بازار مسکن حاکم خواهد بود.
ضمن اینکه ادامه روند مذاکرات ژنو چنان‌که مثبت باشد به طور یقین در تثبیت موقعیت بازار تاثیرخواهد گذاشت و ارزان خواهد شد.
وام پرداختی بانک مسکن نیز برای عموم خریداران و حتی برای خرید واحدهای متراژ متوسط کارساز نیست و در نهایت امکان دارد کاهش شاخص بورس باعث شود عده‌ای به سمت بازار مسکن روانه شوند، اما این سرمایه اندک به اندازه‌ای نخواهد بود که بازار مسکن را رونق ببخشد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت