تلفن سایت

بازنگری طرح جامع مسکن، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده

تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

بازنگری طرح جامع مسکن، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه در بازنگری طرح جامع مسکن، بخش بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفته است، گفت: به دنبال حذف دولت به‌عنوان ‌محور اجرایی برنامه‌های تامین مسکن در بافت‌های فرسوده هستیم.
محمد سعید ایزدی درخصوص برنامه‌های دولت در بافت‌های فرسوده شهری اظهار کرد: ما موظف بودیم که در قانون احیا و ساماندهی، سندی را تحت عنوان سند ملی احیا، بهسازی و نوسازی شهری تدوین و به دولت ارائه کنیم.
وی افزود: این سند در مراحل نهایی بررسی در کمیسیون‌های زیربنایی دولت قرار داشت که با توجه به تغییر سیاست‌های دولت در بخش بافت‌های فرسوده، دوباره بازنگری شده است و مراحل تدوین را طی می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش محوری مردم در نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: تمام سیاستهای ما باید مردم‌ و شهروند محور باشد و مردم را به‌عنوان اصلی‌ترین مخاطبان خود در این امر دخیل کنیم.
ایزدی با بیان اینکه دومین سیاست در بافت‌های فرسوده محوریت شهرداری‌ها و مدیریت شهری در فرآیند بهسازی و نوسازی است، بیان کرد: برای اجرای این سیاست هم در سند ملی کمبود قانونی داشتیم؛ به همین جهت در بازنگری دوباره مورد توجه قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران سومین محور نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری را توجه به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان دانست و گفت: این سند جدید با توافق سه جانبه‌ای بین وزارت کشور و شورای‌عالی استان‌ها و وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم تاپایان سال این سند به تصویب نهایی کمیسیون زیربنایی دولت برسد تا به‌عنوان دستور کار اصلی شرکت عمران و بهسازی مورد استفاده قرار گیرد.
ایزدی درخصوص طرح جامع مسکن اظهار کرد: یکی از پنج کارگروه طرح جامع مسکن کارگروه بافت‌های نابسامان شهری است که در این طرح موضوع مکان‌گزینی نامناسب، تجمع و تمرکز مسکن برای گروه‌های خاص در یک نقطه و دولت محور بودن برنامه‌های تامین مسکن مورد انتقاد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه‌ ما در طرح جامع مسکن تلاش شده این نقایص برطرف شود، بیان کرد: تامین مسکن در قالب برنامه نوسازی و بهسازی شهری هیچ فشاری را به دولت و به مدیریت شهری وارد نمی‌کند؛ زیرا تمام زیرساخت‌ها در این بخش‌ها از قبل تامین شده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت