تلفن سایت

بودجه در نظر گرفته شده شهرداری در سال ۹۳

تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲

بودجه در نظر گرفته شده شهرداری در سال 93

تعهدات مربوط به شهرداری در سال 93

پورزرندی: «مترو» فعلا اولويت قاليباف است
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی، تعهدات مربوط به مدیریت شهری از سوی دولت انجام نشده است، گفت: هرچند لحن دولت بهتر شده است؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم پولی بگیریم. حسين محمد پورزرندي در ضمن اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اگر هدفمندی هزینه‌های جاری مجموعه‌ها را بالا ببرد و در عین حال به شهرداری‌ها کمک نشود، این مجموعه‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند.
پورزرندی همچنین با اشاره به اینکه هنوز در شورای شهر، هزینه‌ها برای سال آینده و پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بررسی نشده است، گفت: 15هزار میلیارد تومان بودجه 93، سقف درآمدی است و باید هزینه‌ها را هم مشخص کرد و دید چقدر تخصیص داده می‌شود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بوروکراسی اداری در هشت سال گذشته، شرایطی سخت‌تر از تحریم‌ها ایجاد کرده بود گفت: گیرودارهای مسائل اداری، حدود چهار سال از ما وقت گرفت و مثلا برای یک ال سی، 360 امضا گرفتیم و 450 بار به بانک مرکزی مراجعه کردیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه نظر قالیباف در این دوره از مدیریت، گسترش مترو است، گفت: قالیباف می‌گوید باید زیر شهر را خالی و مترو احداث کنیم و فعلا اولویت قالیباف زیر شهر است.  پورزرندی در رابطه با بدهی شهرداری به پیمانکارها نیز اعلام کرد: تا پایان سال 91، 2 هزار میلیارد تومان به پیمانکارها بدهی داریم و باید دید در سال 92، چقدر از بدهی این پیمانکارها پرداخت شده، زیرا به خاطر رکود مسکن،‌ درآمدهای شهرسازی کم شده است. وی با بیان اینکه پیمانکارهایی که برای پروژه‌های عمده شهرداری کار می‌کنند بر اساس شورای فنی و طبق یک برنامه انتخاب می‌شوند، گفت: برای پروژه‌های کوچک هم این پیمانکارها توسط مناطق انتخاب می‌شوند و به جز فاینانس‌هایی که اخذ شده، مجموعه‌ای که پیمانکاران به عناوین مختلف از منابع خودشان آورده‌اند، موردی نداشته‌ایم که با فرد خاصی کار کنیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض نوسازی، صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود، گفت: حقی هم که برای نگهداشت و پسماند کسب می‌شود، برای خدمات شهری و نگهداری شهر است که عدد‌های آن ناچیز است، اما با این حال در همان چارچوب خرج می‌شود. در مجموع حدود 300 میلیارد تومان در بخش نوسازی و 170 میلیارد تومان در بخش کسب و پیشه درآمد عوارض داریم که 40 درصد آن وصول و آنچه می‌ماند تجمیع می‌شود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت