تلفن سایت

جان ۵ میلیون تهرانی در معرض خطر زلزله

تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۲

جان 5 میلیون تهرانی در معرض خطر زلزله

 فرماندار پیشین تهران با انتقاد از استاندارد نبودن مصالح ساختمانی و قابل قبول نبودن تاسیسات شهری، از نبود امکانات ایمنی لازم در برابر خطر زلزله خبر داد و گفت: اگر زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد حداقل 5 میلیون نفر از شهروندان تهرانی در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند و مشکلات امنیتی، سیاسی و اجتماعی دامنگیر شهر خواهد شد.
حسین طلا فرماندار پیشین شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله احتمالی در پایتخت اظهار کرد: به نظر می‌رسد یکی از حادثه خیزترین مناطق شهر منطقه 12 تهران باشد، چراکه براساس آمار و اطلاعات در حال حاضر سست‌ترین خانه‌ها در این منطقه از شهر واقع شده‌اند.
او ادامه داد: البته این در حالی است که دو سال پیش در اثر ریزش یک ساختمان در سعادت آباد 25 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 3 روز طول کشید تا اجساد قربانیان از زیر آوار بیرون کشیده شد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با وجود خطر زلزله احتمالی امکانات مناسبی برای مقابله با این خطر در شهر تهران وجود ندارد.
5 میلیون تهرانی در معرض خطر
طلا در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه مشخص نیست چه میزان از مصالح مورد استفاده در ساخت و سازهای سطح شهر استاندارد هستند اظهار کرد: در سال 89 در خیابان سعادت‌آباد ساختمانی ریزش کرد که در نهایت 25 نفر در آنجا جان خود را از دست دادند و این در حالی است که 3 روز طول کشید تا اجساد از زیر آوار بیرون کشیده شوند.
طلا اضافه کرد: متاسفانه تاسیسات در تهران قابل قبول نبوده و این در حالی است که ما امکانات متناسب در این حوزه نداریم. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: باید تجهیزات و امکانات خود را برای وقوع زلزله احتمالی آماده کنیم، چرا که براساس مطالعات صورت گرفته، چنانچه زلزله‌ای در تهران رخ دهد بیش از 5 میلیون نفر در معرض خطر قرار می‌گیرند.
مشکلات تهران بعد از زلزله
طلا گفت: مشکلات امنیتی، سیاسی و اجتماعی سه مشکل عمده‌ای خواهند بود که در صورت وقوع زلزله دامنگیر تهران خواهد شد.
او تاکید کرد: ما باید مردم را با زلزله در تهران آشنا کنیم؛ بخشی از این وظیفه مربوط به هلال‌احمر می‌شود و باید در این حوزه اقدامات وسیعی انجام دهند، ضمن اینکه اگر زلزله در تهران رخ دهد ما در موضوعات امنیتی، اجتماعی و سیاسی با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.
طلا با اشاره به اینکه باید به دو موضوع خود امدادی و دگر امدادی توجه ویژه‌ای شود، گفت: در سال 1377 مصوبه‌ای به تصویب شورای‌ عالی امنیت رسید که متاسفانه به‌رغم گذشت سال‌ها هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است اما در مجلس به دنبال اجرای این مصوبه هستیم.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت