تلفن سایت

قیمت رهن و اجاره در مناطق مختلف تهران

تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

قیمت رهن و اجاره در مناطق مختلف تهران

واحد نوسازی به متراژ 75 متر مربع در خیابان میرداماد شمالی با شرایط 90 میلیون تومان رهن به بازار اجاره سپرده شده است و مالک در فایل اجاره واحدش تاکید کرده است که مبلغ پیشنهادی رهن مقطوع است.
از سوی دیگر در خیابان زمزم یک واحد مسکونی نوساز 45 متری با آسانسور، به ارزش 18 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی شده است. مالک، اظهار کرده است: که شرایط تعیین شده پرداخت اجاره‌بها غیر قابل تبدیل است.
در شرایط فعلی که رکود سنگینی حاکم بر بازار مسکن است، هنوز مالکانی هستند که بر سر قیمت‌گذاری اجاره‌بها همچنان یک کلام بوده و پافشاری می‌کنند.
اگرچه قیمت واحدهای مسکونی نسبت به فصل بهار حدود 15 درصد افت داشته است و از طرف دیگر اکنون که فصل اجاره از لحاظ جا به جایی مستاجران نیست و بازار خالی از تقاضا است اما همان‌طور که گفته شد برخی از مالکان راضی به کاهش اجاره‌بها یا حداقل ارائه تخفیف نیستند.
این دسته از موجران حاضرند چند ماه یا حتی بیش از یکسال ضرر کنند و واحد خود را خالی نگه دارند اما واحدشان را طبق مبلغ درخواستی متقاضی اجاره ندهند و منتظر بمانند تا مشتری دلخواهشان از راه برسد.
یکی از مشاوران املاک فعال در مرکز تهران دراین باره اظهار کرد: برخی از فایل‌های اجاره که برای مثال در آنها قید می‌شود یکسال کلید نخورده، گاهی اوقات همین واحدها هستند که به‌دلیل رقم بالای اجاره‌بها مدت‌ها بدون سکنه باقی مانده‌اند.
مالکانی که در گرانی و ارزانی بازار اجاره، واحد خود را با مبلغ گزاف به عنوان اجاره‌بها به بازار عرضه می‌کنند، ضرر چند ماهه را به تخفیف ناچیز مستاجر ترجیح می‌دهند!
برای مثال یک واحد مسکونی 75 متری در بلوار فردوس طبق خواسته موجر با شرایط 24 میلیون تومان ودیعه و 800 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره معرفی شده است اما یک متقاضی از این مالک درخواست کرده است تا مبلغ اجاره ماهانه به 700 هزار تومان کاهش یابد در صورتی که مالک اجاره‌بهای پیشنهادی خود را مقطوع اعلام کرده است. در حال حاضر واحد مذکور 3 ماه بدون مشتری است.
اگر مالک، پیشنهاد متقاضی را پذیرفته بود در طول سال یک میلیون و 200 هزار تومان کمتر از پیشنهادش را دریافت می‌کرد اما با این حساب در طول 3 ماه خالی بودن واحد 2 میلیون و 400 هزار تومان متضرر نمی‌شد.
همچنین موجری مبلغ رهن کامل واحد 45 متری خود را در خیابان قزوین، 30 میلیون تومان غیرقابل تبدیل عنوان کرده است.
علاوه براین 84 میلیون تومان برای رهن یک واحد 86 متری در خیابان دولت اعلام شده است. متقاضیانی که این واحد را می‌پسندند باید آگاه باشند که طبق گفته موجر، مبلغ تعیین شده مقطوع است.
از طرف دیگر موجری اجاره‌بهای واحد 90 متری 15 سال ساخت خود را 10 میلیون تومان ودیعه به همراه 850 هزار تومان اجاره ماهانه با تاکید بر واژه مقطوع در نظر گرفته است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت