تلفن سایت

نوسازی تجهیزات آتش نشانی تهران

تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

نوسازی تجهیزات آتش نشانی تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ديروز شوراي‌ شهر تاکید کردند: ضمن اعمال دستورالعمل‌هایی مبنی بر ساختمان‌های جدید به تجهیزات اطفای حریق، اعتبارات ویژه‌ای نیز برای به روز کردن تجهیزات آتش‌نشانی در بودجه 93 شهرداري‌ تهران دیده شود.

در جلسه ديروز احمد مسجدجامعي رئيس شورا از دریافت گزارش نهایی کمیته رسیدگی به موضوع آتش‌سوزی خیابان جمهوری خبر داد.
ابوالفضل قناعتی نيز يك عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به هر حال آتش‌سوزی خیابان جمهوری اتفاق افتاد که جا دارد بنده مجددا به خانواده‌های بازمانده تسلیت عرض کنم، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که در آینده باید به بافت‌های فرسوده در شمال و جنوب تهران توجه شود.
قناعتی گفت: با توجه به حجم ساخت و سازها در کوچه‌های تنگ و باریک این سوال پیش می‌آید که آیا تجهیزات آتش‌نشانی برای کمک‌رسانی در مواقع خطر کافی است یا خیر؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید تجهیزات آتش‌نشانی به روز شود و ما می‌توانیم در برنامه پنج ساله شهرداری توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم و دیگر شاهد آتش‌سوزی‌هایی از جمله آتش‌سوزی خیابان جمهوری نباشیم.
مهدی چمران نیز ضمن تاکید برتهیه تجهیزات جدید برای سازمان آتش نشانی گفت: با توجه به بلند مرتبه سازی‌هایی که در تهران صورت می‌گیرد باید شرایطی در نظر گرفته شود که ساختمان‌ها به تجهیزات ضروری آتش نشانی مجهز شوند.
محسن سرخو عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه گفت: از کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر و اعضای آن درخواست می‌شود که با همکاری معاونت خدمات شهری اعتبارات لازم را برای به روز کردن تجهیزات آتش‌نشانی در بودجه 93 ببینند.
محورهای برنامه پنج ساله شهرداری تهران
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه ديروز شورا با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله جدید شهرداری تهران برای افق زمانی 1393 تا 1397 نوشته شده توضیح داد: این برنامه که در واقع فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری طی پنج سال آینده بر مبنای چشم‌اندازها، اهداف، راهبردها و... را واضح می‌کند؛ حلقه واسط طرح‌های بلندمدت جامع و تفصیلی شهر و فعالیت‌های شهرداری تهران است به طوری که این سلسله مراتب از سطح چشم‌انداز تا پروژه‌ها و فعالیت‌ها تکمیل می‌شود.
عليرضا دبير افزود: در فرآیند تهیه تا تصویب لایحه برنامه، در شهرداری تهران 6 حوزه ماموریتی شامل حوزه‌های ماموریتی حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی، مدیریت و هوشمندسازی، شهرسازی و معماری، خدمات شهری ایمنی و مدیریت بحران تعریف شد. این لایحه، با تلاش زیاد کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف بررسی شد و در نهایت بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق کلیات آن در صحن شورا نیز تصویب شد.
به گفته دبیر، در نهایت با احتساب جلساتی که در کمیسیون تلفیق برای تصمیم‌گیری نهایی درباره این برنامه برگزار شده بیش از 10 هزار نفر- ساعت جلسه در شورای شهر برای تبیین جهت‌گیری‌های 6 حوزه ماموریتی برنامه پنج ساله شهرداری تهران برگزار شده تا سندی ماندگار از شورای چهارم تدوین شود.
دبیر تاکید کرد: از این به بعد کار اصلی کمیسیون‌ها شروع شده است. پس از پایان اظهارات دبیر، دوستی اولین عضو شورای شهر بود که درباره موضوع هزینه‌های شهرداری تذکری را ارائه داد. وی گفت: ما در برنامه پنج ساله منابع را تسهیل کردیم اما هنوز روی هزینه‌ها بحث نکرده‌ایم. برای اینکه شهرداری از برنامه جا نماند درآمدهای سال 93 را براساس برنامه پنج ساله برش زدیم اما هنوز هزینه‌های سال 93 را بررسی نکرده‌ایم.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت