تلفن سایت

افزایش سقف وام خرید مسکن

تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

افزایش سقف وام خرید مسکن

مدیرکل بانک مسکن در پاسخ به پرسشی درباره زمان بررسی فاز دوم افزایش سقف وام خرید مسکن گفت:  افزایش مجدد سقف وام مسکن به منابع بانک و همچنین جمع‌آوری گزارش‌ها از وضعیت بازار مسکن بستگی دارد و گران نشدن مسکن در بازار یک گام مثبت در ارائه پیشنهاد افزایش سقف است. محمدهاشم بت‌شکن تصریح کرد: افزایش سقف وام مسکن به یک‌سری پارامترهای اقتصادی وابسته است، پیشنهاد اولیه بانک مسکن برای اعطای تسهیلات مسکن 40 میلیون تومان بود، ولی بانک مرکزی 35میلیون تومان مصوب کرد.
وی افزود: سقف کنونی وام خرید مسکن فعلا 35 میلیون تومان است، بنابراین، شاید این عدد برای تهران کفاف خرید یک واحد مسکونی را آن‌چنان ندهد، اما برآوردها نشان می‌دهد که متوسط فروش مسکن در شهرستان‌ها یک میلیون و 650هزار تومان است و این سقف می تواند کمک خوبی برای خرید مسکن باشد.
بت شکن گفت: بررسی‌ها را باید انجام بدهیم و منابع و مصارف بانک مسکن و مجموع پارامترهای اقتصادی را ببینیم بعد پیشنهاد میزان افزایش سقف وام مسکن را به بانک مرکزی ارائه کنیم. مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به این سوال که به هر حال بازار مسکن به افزایش سقف وام مسکن واکنش منفی نشان نداد و قیمت‌ها افزایش نیافت، گفت: حجم معاملات مسکن 55 درصد کاهش داشته است، بنابراین مصوبه افزایش سقف وام مسکن در زمان مناسبی انجام شد و نگرانی‌هایی که بابت گران شدن مسکن با افزایش سقف وام مسکن بود، به واقعیت تبدیل نشد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت