تلفن سایت

قیمت مسکن بعد از (عرضه وام ۳۵ میلیون تومانی)

تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۲

قیمت مسکن بعد از (عرضه وام 35 میلیون تومانی)

کارشناسان حوزه مسکن درخصوص مصوبه شورای پول و اعتبار  (عرضه وام 35 میلیون تومانی) نظرات مختلفی دارند؛ به‌طوری‌که برخی معتقدند با افزایش وام خرید مسکن، بازار معاملات مسکن به‌زودی شاهد رونق خواهد بود.
 برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند این مصوبه باعث افزایش قیمت می‌شود و در کنار این اظهار نظر‌ها عده‌ای هم براین باورند که به‌دلیل نوسان صعودی قیمت واحدهای مسکونی، مبالغ تعیین شده وام خرید مسکن، باعث خروج مسکن از رکود و همچنین باعث گرانی نمی‌شود، بلکه شاید تا حدودی به متقاضیان مسکن برای خرید کمک کند.
پیش‌بینی اغلب صاحب‌نظران بازار مسکن بر این اساس است که اکنون بهترین زمان برای خرید از بازار مسکن است؛ زیرا همه متقاضیان به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت‌ها بیش از این پایین‌ نمی‌آید.
اما بسیاری از خریداران مسکن نسبت به پیش‌بینی و راهنمایی این دسته از کارشناسان، موافق نیستند؛ چراکه آنها معتقدند قیمت‌های فروش متناسب با میزانی که رشد کرده است به اندازه کافی کاهش نیافته است.
یکی از متقاضیان بازار مسکن در این باره گفت: اگر کارشناسان به بنگاه‌های محله‌های خود مراجعه کنند، متوجه خواهند شد که بازار مسکن در رکود است پس با این حرف‌ها نمی‌شود متقاضیان را به خرید تشویق کرد.
از سوی دیگر خریداری خطاب به کارشناسان تاکید کرد: شما  (کارشناسان) بر این موضوع تاکید کردید که قیمت‌ها بیش از این کاهش نمی‌یابد و وام خرید مسکن باعث می‌شود تا بازار از رکود خارج شود؛ اما بهتر است در جریان باشید که بازار باور نخواهد کرد. در حال حاضر ما خریداران با قیمت‌های فعلی مسکن اقدام به خرید نمی‌کنیم و با این حساب کارشناسان منتظر باشند تا نظاره‌گر رکود سنگین‌تر مسکن در سال آینده باشند.
علاوه براین منتقدی اظهار کرد: به نظر بنده وقتی دولت اعلام کرده است که سال آینده تورم را کاهش خواهد داد پس خرید مسکن در شرایط فعلی به صرفه نخواهد بود.
همچنین یک مستاجر در بازار اجاره عنوان کرد: این دسته از کارشناسان از طرف چه کسی صحبت می‌کنند؟ وقتی مردم قدرت خرید ندارند، چطور در شرایط رکود و رونق بازار مسکن قادر به خرید هستند؟ لطفا با مردم باشید نه بر مردم!
از طرف دیگر یکی از مخالفان افزایش وام مسکن خاطرنشان کرد: مسوولان اگر وام خرید مسکن را افزایش نمی‌دادند، قیمت مسکن روند نزولی خود را طی می‌کرد؛ اما حیف که واسطه‌ها با اصرار کار خودشان را کردند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت