تلفن سایت

افزایش تسهیلات وام بانکی از ۲۰ به ۳۵ میلیون تومان

تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۲

افزایش تسهیلات وام بانکی از ۲۰ به ۳۵ میلیون تومان

گروه بنگاه‌ها - فاطمه بهادری: مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه با افزایش تسهیلات از ۲۰ به ۳۵ میلیون تومان رونق مسکن به‌ویژه در شهرستان‌ها افزایش می‌یابد، گفت: تسهیلات گیرندگان می‌توانند قسط‌ها را پلکانی یا یکسان پرداخت کنند.
نادر گفت: دریافت‌کنندگان تسهیلات می‌توانند اقساط را به دو صورت پلکانی و همچنین یکسان پرداخت کنند هر چند اغلب تمایل دارنقاسمی د اقساط را به‌طور پلکانی بازگردانند.
وی گفت: در سال اول مبلغ قسط 615 هزار تومان، سال دوم 646 و سال سوم 678 هزار تومان است که تا 12 سال ادامه می‌یابد و در سال دوازدهم به یک میلیون تومان می‌رسد، اما اگر با مبالغ یکسان پرداخت شود از 750 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 12 سال ادامه خواهد داشت. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درباره پرداخت اقساط تسهیلات 35 میلیون تومانی هم گفت: اقساط در این بخش به صورت پلکانی از 435 هزار تومان در سال اول آغاز می‌شود و در ادامه به 450، 470، 490 و در نهایت به 700 هزار تومان در سال دوازدهم می‌رسد، اما مبلغ یکسان پرداختی 525 هزار تومان در 12 سال است. وی افزود: در سال‌هایی که سقف 20 میلیون تومانی وام مسکن افزایش نداشته، قیمت خانه چند برابر شده است.
قاسمی با بیان اینکه بانک مسکن در بخش مسکن فقط هشت تا 10 درصد اثر‌گذار است، گفت: بقیه تاثیر‌پذیری مسکن خارج از بانک مسکن است؛ بنابراین افزایش تسهیلات از طریق اوراق موجب نگرانی نمی‌شود و به رونق بازار مسکن نیز کمک خواهد کرد.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به سقف 35 میلیون تومانی تسهیلات تصریح کرد: مجموع دریافتی از طریق حساب صندوق و اوراق مشارکت همین 35 میلیون تومان است و بیشتر نخواهد شد و اگر فردی 10 میلیون تومان حساب صندوق دارد می‌تواند با خرید 25 میلیون تومان اوراق امتیاز تسهیلات مسکن از فرابورس در مجموع 35 میلیون تسهیلات دریافت کند.
قاسمی همچنین گفت: سقف تسهیلات تعهدی افزایش نمی‌یابد. وی در باره دریافت وام حداکثر 50 میلیونی زوجین نیز گفت: ممکن است یکی از زوجین 30 میلیون تومان حساب صندوق داشته باشد که باید این حساب با زوج دیگر مشترک شود و 20 میلیون تومان دریافت کند یا اینکه 35 میلیون تومان در حساب جوانان داشته باشد که باز هم با زوج دیگر مشترک می‌شود و با دریافت 15 میلیون تومان دیگر در مجموع 50 میلیون تسهیلات پرداخت خواهد شد.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: اگر زوجین برای تامین خانه به منابع نیاز داشته باشند، این امکان وجود دارد که با دریافت 10 میلیون تومان جعاله در مجموع 60 میلیون تسهیلات دریافت کنند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت