تلفن سایت

تسهيلات جديد خريد مسكن در کلان شهرها

تاریخ ۲۲ دی ۱۳۹۲

تسهيلات جديد خريد مسكن در کلان شهرها

رئيس اتحاديه مشاوران ‌املاك تهران گفت: تسهيلات جديد خريد مسكن با توجه به متوسط قيمت آپارتمان در كلان‌شهرها به خصوص تهران، اثر ملموس بر قدرت خريد متقاضيان در شهرهاي بزرگ ندارد.
به گزارش روابط عمومي اتحاديه مشاوران‌املاك تهران، حسام عقبايي اعلام كرد: هر چند وام 35 ميليون توماني مصوب شوراي پول و اعتبار در شهرهاي كوچك و كم جمعيت كمك مالي قابل قبولي به حساب مي‌آيد اما از آنجا كه دغدغه دسترسي به مسكن مناسب بيشتر متوجه كلان‌شهرها است، اين وام توان لازم براي پوشش قدرت مالي غالب خريداران را ندارد.
عقبايي با تاكيد بر اينكه بانك‌مركزي و دولت بايد براي سال 93 سرفصل جداگانه‌اي براي تامين مالي و اعتبار پولي بخش مسكن‌ تعريف و ايجاد كنند، گفت: تسهيلات جديد كه در بانك مسكن براي پرداخت به خريداران مسكن تصويب شده اگر چه يك گام به جلو است اما كافي نيست و نيازمند گام‌هاي بعدي از سوي بانك‌مركزي در فاصله كوتاه هستيم تا تعادل قابل قبولي بين وام خريد، قيمت مسكن و قدرت خريداران شكل بگيرد.
رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران همچنين تصريح كرد: انتظار مي‌رود افزايش سقف وام خريد مسكن از 20 ميليون به 35 ميليون تومان حجم معاملات مسكن را افزايش دهد و به طور قطع اين مبلغ در شهرهاي كوچك اثرگذاري بيشتري دارد و مردم را به خريد آپارتمان ترغيب مي‌كند و باعث رشد معاملات در اين شهرها و رونق اقتصادي مي‌شود.
عقبايي در عين حال تاكيد كرد: از آنجا كه بازار مسكن ركود 6 ماهه را پشت سر گذاشته، تسهيلات جديد نمي‌تواند قيمت مسكن را تحريك كند ضمن اينكه مبلغ وام نيز جذابيتي براي سوداگران ملك و معاملات مكرر ندارد و حداكثر خريداران مصرفي آپارتمان‌هاي كوچك متراژ را تشويق به ورود به بازار مي‌كند.
رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران درباره تاثير خاص وام 35 ميليوني در بازار مسكن تهران نيز گفت: در حال حاضر طبق اعلام مركز آمار ايران، ميانگين قيمت واحد مسكوني در پايتخت مترمربعي 4 ميليون تومان است و بزرگي قيمت‌ها به گونه‌اي است كه بازار نه به لحاظ قيمت و نه به لحاظ حجم معامله تحت تاثير وام جديد تكان نخواهد خورد اما اثر رواني اين وام در تهران از طريق مناطق حاشيه پايتخت بروز مي‌كند و كشش‌هايي را در خريداران اين مناطق به‌وجود خواهد آورد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت