تلفن سایت

لغو مجور برج سازی در تهران

تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۲

لغو مجور برج سازی در تهران

مجوز «تغییر کاربری» صادر شده توسط کمیسیون ماده پنج شهر تهران از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری لغو شد.
شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور پس از لغو مجوز برج‌سازی پروژه پرماجرای ایران زمین، با پیگیری دومین مجوزی که در کمیسیون ماده5 برای تغییر کاربری اراضی سبز جنوبی پارک جمشیدیه از کاربری سبز به کاربری مسکونی صادر شده بود، ضمن لغو آن از ساخت‌وساز در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران جلوگیری کرد تا از این طریق مانع کاهش سرانه فضای سبز پایتخت شود.
در روزهای پایانی سال 90، کمیسیون ماده پنج کاربری اراضی دو هکتاری جنوب پارک جمشیدیه را که در طرح تفصیلی گذشته دارای کاربری پارک عمومی و در طرح تفصیلی جدید به عنوان پهنه سبز با کاربری حفاظت ویژه شناخته شده بود به کاربری مسکونی با 18 طبقه تراکم تغییر داده بود.
پیش از این نیز پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری تاکید کرده بود بر روند مصوبات کمیسیون ماده پنج نظارت دقیقی صورت خواهد گرفت و از اجرای مصوبات متناقض با منافع شهر تهران جلوگیری خواهد شد.
دو مصوبه پیاپی این شورا نیز نشان می‌دهد از این پس شورای‌عالی شهرسازی نظارت ویژه‌ای بر مصوبات کمیسیون ماده پنج شهرداری به عنوان نهاد بالادستی اعمال خواهد کرد.
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور درباره ابطال مجوز احداث برج مسکونی 18طبقه در پارک جمشیدیه اعلام کرد: این پروژه متعلق به موسسه وابسته به یکی از بانک‌ها است که شبانه اقدام به قطع درختان پارک کردند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت