تلفن سایت

همکاری مشترک تهران و آنکارا

تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۲

همکاری مشترک تهران و آنکارا

قرارداد خواهرخواندگی دو شهر تهران و آنکارا در مراسمی رسمی و در محل شهرداری آنکارا به امضای محمد باقر قالیباف شهردار تهران و ملیح گوکچک شهردار آنکارا رسید.
در اين نشست شهردار آنكارا گفت: تهران و آنکارا دو شهر پیشرو در دیپلماسی شهری هستند. شهردار تهران نيز تاكيد كرد: ما از گذشته با شهرداری استانبول ارتباطات خوبی داشتیم و اکنون نیز این فرصت فراهم شده است تا با انعقاد پیمان خواهرخواندگی تعاملات و مناسبات افزایش پیدا کند.
در پایان دو طرف توافق کردند که در حوزه‌های محیط‌زیست، حمل‌ونقل عمومی، مترو، سرمایه‌گذاری و خدمات شهری با یکدیگر همکاری کنند.
آنکارا به عنوان شهری مدرن و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه محسوب می‌شود که حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد.
پیمان خواهر خواندگی بین شهرهایی امضا می‌شود که نوعی وجه تشابه و همسانی از قبیل ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و... مشترک با یکدیگر داشته باشند تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند و با اعزام گروه‌های کارشناسی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.
تبادل تجارب و اطلاعات در زمینه‌های مدیریت شهری، خدمات شهری، ساخت‌وساز و توسعه شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و حفاظت ازمحیط زیست شهری، ترغیب و تشویق همکاری‌های تجاری و اقتصادی سودمند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در طرح‌های توسعه شهری و همکاری در طراحی و اجرای پروژه‌های مورد نیاز و علاقه دو شهر و همچنین ایجاد تسهیلات لازم به منظور حضور فعال شرکت‌ها و پیمانکاران بخش خصوصی دو کشور در پروژه‌های یکدیگر از جمله مفاد پيمان خواهرخواندگي تهران و آنكارا است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت