تلفن سایت

قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران

تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۲

قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران

روز گذشته بسیاری از فعالان خانم در بازار مسکن در رابطه با اظهارات رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره به نوع فعالیت بانوان در دفاتر مشاور املاک و اینکه خانم‌ها به عنوان مباشر و مشاور نباید در دفاتر مشاور املاک استخدام شوند، حیرت زده شدند و علت این تصمیم را جویا شدند.
حسام عقبایی در این رابطه تاکید کرده است که خانم‌ها اگرچه نمی‌توانند در دفاتر املاک مشاور باشند، اما می‌توانند پروانه کسب دریافت کنند و در عین حال مشاور مرد داشته باشند.
اما اکثر خانم‌های شاغل در بازار مسکن درباره تصمیم‌گیری رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران به تبعیض جنسیتی اشاره کردند!
این دسته از مشاوران املاک از رییس اتحادیه صنف خود انتظار شنیدن یک دلیل قانونی و شرعی دارند تا بدانند بر چه اساسی نباید در بازار واسطه‌گری ملک حضور داشته باشند.
اما در مقابل پرسش‌های این‌چنینی خانم‌های فعال در بازار مسکن، عده‌ای از مشاوران مرد در بازار مسکن، این‌طور پاسخگو شدند: این تصمیم صحیح است و به مساله تبعیض جنسیتی مربوط نمی‌شود.
مشاوران مرد فعال در بازار مسکن تاکید کردند برابری با مشابهت تفاوت دارد به طور یقین زن‌ها با مرد‌ها برابرند، اما با یکدیگر مشابه نیستند و متفاوتند، بنابراین از تکالیف و حقوق متفاوتی برخوردار هستند.
اکثر بنگاهداران املاک تصمیم رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران را تامین امنیت خانم‌ها عنوان کرده‌اند، چراکه مشاوران املاک برای خدمت به متقاضیان مسکن باید آنها را برای بازدید از واحد مورد نظر همراهی کنند به همین خاطر ممکن است متقاضی مرد باشد یا بیش از یک نفر باشند که این موضوع برای خانم‌های مشاور امری پسندیده نیست.
اگرچه بسیاری از مشاوران املاک مساله را این‌چنین توجیه کردند، اما همچنان خانم‌های شاغل با این پاسخ‌ها قانع نشدند و دنبال دلیل قانع‌کننده و شنیدن یک دلیل واضح و منطقی از سوی رییس اتحادیه املاک هستند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت