تلفن سایت

تاثیر اقتصاد کشور بر بازار مسکن

تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۲

تاثیر اقتصاد کشور بر بازار مسکن

معاون وزیر راه‌وشهرسازی بر ضرورت ثبات قیمت مسکن تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش سهم مسکن در اقتصاد کشور و ایجاد ثبات در بخش‌های مختلف اقتصادی،‌ نوسانات مسکن به حداقل ممکن می‌رسد و بازار این بخش به جریان عادی اقتصادی متصل شده و مشابه سایر صنوف متعادل می‌شود.
سید محمد پژمان - رییس سازمان ملی زمین و مسکن - اظهار کرد: همواره هرگونه تغییری در اقتصاد بر بازار مسکن نیز تاثیر گذاشته است و اکنون نیز با ثبات در بخش‌های مختلف اقتصادی،‌ مسکن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد که امیدواریم نوسانات مسکن به حداقل ممکن برسد و بازار به جریان عادی اقتصادی و مشابه سایر صنوف متعادل شود.
وی با اشاره به اینکه باید قیمت مسکن به گونه‌ای به ثبات برسد که مردم بتوانند پیش‌بینی کنند برای خرید یک واحد مسکونی چه میزان پس‌انداز باید داشته باشند، افزود: باید ساخت و ساز مسکن به گونه‌ای شود که منابع کافی به این بخش تزریق شود و مردم توان پس‌انداز داشته باشند تا امکان ساخت‌وساز و خرید واحد مسکونی برای متقاضیان میسر شود.
پژمان افزود: با فعالیت مناسب در بخش‌های اقتصادی موجبات رفاه مردم فراهم می‌شود و می‌تواند سهم عمده فعالیت‌های مبادله‌ای را پوشش دهد، چراکه تولید مسکن به دو صورت مبادله‌ای و مصرفی صورت می‌گیرد.
وی گفت: در عرضه مسکن،‌ تولیدکنندگان به صورت مداوم ساخت و ساز می‌کنند که این میزان عرضه هم برای مبادله‌کنندگان برای و خرید و فروش است و هم برای مصرف‌کنندگان وارد بازار می‌شود.
رییس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: بیشتر از اینکه در این بخش فشار ایجاد کنیم باید برای توانمند‌سازی مردم در تهیه مسکن تلاش کنیم.
به گفته‌ پژمان باید این توانمندی در مردم ایجاد شود تا از طریق کسب شغل با درآمد مناسب یا از طریق شرایط فراهم‌ شده همچون کمک‌های دولتی مردم به واحد‌های مسکونی ملکی یا استیجاری دسترسی پیدا کنند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت